خبر فوری

تولید به موقع واکسن داخلی یک اولویت اصلی برای کشور است/ مانع زدایی از تولید یک مسؤولیت کلان بر دوش آحاد مدیران

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت گفت: تولید به موقع واکسن داخلی یک اولویت برای کشور است که دستگاه‌های متعددی پیگیر همه‌جانبه برای تحقق آن به عنوان یک افتخار در منطقه و جهان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، محمد آشوری در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم کشورمان ایجاد همیت ویژه در میان آحاد مردم برای عبور از یک بحران در جامعه است و ما در ماجرای کرونا نیز در کشور این همبستگی عمومی را به وضوح دیدیم که چگونه در شرایطی که در بسیاری از کشورهای جهان بحران عظیم کمبود مواد لازم برای مقابله با این ویروس ایجاد شده بود اما در کشورمان بسیاری از ملزومات با همت بخش خصوصی تأمین و کشور از کمبودها با سرعت ویژه‌ای خارج شد.

وی افزود: دور اندیشی لازم در زمینه تهیه واکسن کرونا نیز در حال انجام است و چندین مجموعه مهم داخلی و همین وزارت دفاع کشورمان در این عرصه به توفیقات بسیار خوبی رسیده‌اند که گزارشات تدریجی آن را در رسانه‌ها نیز شاهدیم و مسؤولان وزارت بهداشت نیز گزارشات این اقدامات را به مجلس شورای اسلامی نیز ارائه‌ داده‌اند و کشورمان به لحاظ رسیدن به نقطه مطلوب برای تولید واکسن مطلوب فاصله کوتاهی دارد.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت با بیان این که تولید واکسن مطمئن داخلی دغدغه اصلی وزارت بهداشت و درمان برای ماه‌های آینده در کشور است، خاطرنشان کرد: این مرحله نیز بدون شک با همدلی همه‌جانبه‌ای در کشورمان طی خواهد شد و امیدواریم که خداوند در سال 1400 ملت ایران را در سایه یک وفاق عمومی سلامت و پایدار بدارد تا بتوانیم شاهد شکوه ایران اسلامی در ابعاد مختلف باشیم.

آشوری با درخواست از مردم برای حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از مسؤولان خواست تا در زمینه ایجاد محدودیت‌های جدی‌تر برای سفر به هرمزگان اقدام لازم را داشته باشند و مسافران نیز باید بدانند که وضعیت کرونای انگلیسی در هرمزگان در وضعیت خطرناک و قرمزی است و ممکن است با سفر به هرمزگان در این ایام سبب گسترش این بیماری در کشور شوند.

وی همچنین با تجلیل از نقش ویژه کادر سلامت، از گرفتار شدن کشور در موج چهارم بیماری کرونا نیز ابراز نگران کرد و بیان داشت: همه دستگاه‌ها در موضوع مدیریت بیماری کرونا در تبعیت از ستاد ملی کرونا در کشور قرار دارند و با توجه به آن که در آستانه رسیدن به تولید انبوه واکسن کرونا در کشورمان قرار داریم لذا به نظر می‌رسد ایجاد محدودیت‌های کوتاه دیگری در کشور بتواند سبب جلوگیری از رشد آمار فوتی شود و کشورمان را از بلای نوع جهش‌یافته این بیماری نیز در امان بدارد.

آشوری ادامه داد: گره گشایی از مسائل مختلف کشور بخصوص در زمینه اقتصاد به هماهنگی میان اجزاء نیاز دارد و لذا ضروری است تا دستگاه‌ها در ماه‌های پایانی دولت از لجام گسیختگی و رهاشدگی پرهیز کنند و نگذارند که در سایه غفلت ناشی از رهاشدگی امور، فشار اقتصادی بر دوش مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید