خبر فوری

۷۲ پزشک به همراه کادر درمان قشم آماده خدمات در نوروز هستند

قشم- هرمزبان – مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: ۷۲ پزشک شامل ۴۰ پزشک متخصص، ۶ پزشک عمومی و کادر پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به همراه ۲۶ پزشک در مراکز جامع سلامت این شهرستان تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارایه خدمات به ساکنان و مسافران هستند.

دکتر حمیدرضا بهزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۱ مرکز سلامت شامل یک‌ مرکز جامع سلامت در شهر قشم به همراه هشت مرکز در روستاهای جزیره و ۲ مرکز در جزیره‌های هنگام و لارک برای ارائه خدمات تا پایان تعطیلات نوروز آماده ارایه خدمت هستند.

وی تصریح کرد: برای ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مردم و مسافران نوروزی، تمامی مرخصی کارکنان شبکه بهداشت و درمان در نوروز امسال شده است.

قوانین ستاد ملی کرونا با جدیت پیگیری می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: با بازرسی‌های مستمر از مراکز پر بازدید، اجرای قوانین ستاد مقابله با بیماری کرونا در جزیره قشم  رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های این ستاد باید رعایت شود افزود: نظارت بر اجرای این دستورالعمل‌ها بر عهده کمیته بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم است که به بهداشت شهرستان تفویض اختیار شده است.

بهزادی ادامه داد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و با توجه حضور مسافران نوروزی در قشم این نکات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر حفظ شرایط و رنگ شهرستان از نظر بیماری کرونا تاثیر دارد و ثبات شرایط آبی و زرد در قشم به نفع همه است.

وی افزود: مجتمع‌های تجاری، بازارها، اماکن اقامتی شامل هتل‌ها، رستوران‌ها، خانه‌های بوم‌گردی در روستاها و اسکله‌های مسافری و تفریحی و غیره با بازدیدهای مستمر ماموران بهداشت رصد می‌شوند و در صورت تخلف از شیوه‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند.

بهزادی تصریح کرد: در این بازدیدها بر زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید می‌شود.

وی اظهار کرد: سفر نرفتن بهترین گزینه مقابله با کروناست، اما از آنجا که شماری از هموطنانمان بنا به هر دلیلی قصد سفر دارند باید با رعایت کامل دستورالعمل‌ها به سلامت خود و مردم شهرهای مختلف احترام بگذارند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید