خبر فوری

استاندار هرمزگان: انتخابات ۱۴۰۰مهمترین فصل همدلی درکشور است

هرمزبان- استاندار هرمزگان گفت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، عرصه زیبای حضور و مشارکت ملت ایران و آوردگاه همدلی و وحدت است و تردید نداریم

فریدون همتی روز یکشنبه افزود: مردم شریف استان هرمزگان همگام با دیگر هموطنان، همچون گذشته با مشارکت حداکثری، جهان را به شگفتی وا خواهند داشت و دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

وی ادامه داد:در طول سال۹۹، استان هرمزگان مسیر توسعه و پیشرفت شتابان را با حمایت دولت و همراهی صادقانه بخش خصوصی پیمود و در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم، شاهد بهره‌برداری از ابرپروژه های راهبردی و مهم در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، آموزشی و بهداشتی در هرمزگان بودیم.

استاندارهرمزگان اظهار داشت: این نشان از اتحاد مثال زدنی مردم و همکاری و تلاش مجموعه دولت، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های قضایی و نظارتی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش خصوصی در تحقق برنامه‌ها بود و مراتب قدرشناسی خود را از حضور اثر بخش مردم و بخش خصوصی در تحقق شعار جهش تولید در هرمزگان اعلام می نمایم و بطور قطع این روند در سال جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

همتی تصریح کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند، پیشرفت امور به این سمت بیشتر حرکت می کند و ما در استان این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم.

تا پایان مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای در استان هرمزگان، ثبت نام ۸۹۹نفر نهایی شد که از این شمار، ۳۴درصد به صورت الکترونیکی نام نویسی کردند.

 ۶۶نفر از طریق تلفن همراه، ۱۰۰نفر از طریق رایانه شخصی و ۱۴۲نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۶۶درصد (۵۹۱نفر) از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری ها ثبت نام کردند، ۸۷ درصد ثبت‌نام کنندگان (۷۸۳نفر) در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در هرمزگان، مرد و ۱۳درصد (۱۱۶نفر) زن هستند.

 ۱۶نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکتری، ۲۳۳نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد ، ۴۸۵نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۶نفر دارای مدرک حوزوی، ۱۰۸نفر دارای مدرک کاردانی، ۲۷نفر دارای مدرک دیپلم و  ۱۴نفر زیر دیپلم هستند.

بر اساس ثبت نام نهایی شده توسط داوطلبان در شهرستان های مختلف استان، به ترتیب شهرستانهای بندرعباس، میناب و بندرلنگه دارای بیشترین آمار ثبت نام هستند.

همچنین میزان ثبت نام داوطلبان در شهرستان های بستک، رودان، خمیر، میناب، جاسک، ابوموسی و بشاگرد در همسنجی با امار ثبت نام دوره پنجم شاهد رشدبوده و شهرستان بندرعباس نیز با ۲۵۲ثبت نام نهایی شده، شرایطی همسان با میزان ثبت نام های دوره قبل دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستادر ۲۸ خرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار می شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید