خبر فوری

ظریف و چاووش اوغلو به گفت‌وگو نشستند

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امروز در استانبول دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۹ اسفند ماه در استانبول با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و به گفت‌وگو نشست.

موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی محور این گفت‌وگوهاست.

پیش از این وزارت خارجه ترکیه از سفر امروز ظریف به این کشور خبر داده و اعلام کرد: «در جریان این سفر، روابط دوجانبه میان ترکیه و ایران و همچنین مسائل جاری منطقه و بین‌المللی مورد بحث قرار خواهند گرفت.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بهمن ماه سال جاری نیز در سفری به چند کشور منطقه و در مقصد پایانی این سفر به استانبول رفت و با چاووش اوغلو وزیر خارجه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفته بود که در آینده نزدیک اجلاس وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان را در ایران برگزار خواهیم کرد و افزود: منتظر آقای اردوغان در ایران هستیم و ان‌شاءالله تاریخ را به زودی قطعی خواهیم کرد هم برای اجلاس عالی همکاری‌های راهبردی و هم برای اجلاس سران روند آستانه. 

در سفر ظریف به ترکیه اعلام شد که تهران به زودی میزبان وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهد بود.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید