خبر فوری

راه اندازی نهضت تامین تجهیزات کمک‌آموزشی دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ضمن مروری بر روند ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه از راه اندازی نهضت توان‌افزایی برای تأمین ۱۰۵ قلم تجهیزات کمک‌آموزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

سید جواد حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمت سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سه حوزه حمایتی، توانبخشی درون و برون مدرسه‌ای و توانبخشی در قالب مراکز مشاوره اظهار کرد: اعتبارات خدمات توان‌بخشی از چهار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به هفت میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید.

وی افزود: همچنین قبلا در ۱۶ محور خدمت ارائه می شد که به ۱۸ آیتم رسیده است. تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به دانش‌آموزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰۰ پرونده توان‌بخشی بررسی و هزینه‌های آن پرداخت شد گفت: شاهد رشد سه برابری ارائه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسه‌ای نسبت به سال ۱۳۹۴ هستیم.

حسینی در ادامه به تدوین ۴۰ چرخش تحول‌آفرین در حوزه های مختلف سیاست‌گذاری، خدمات آموزشی، توان‌بخشی و تشخیصی اشاره کرد و گفت: سه بسته تحولی با هشت برنامه و ۳۶ فعالیت نیز در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در حال اجرا است و می توان گفت که  ۹۳.۳ درصد برنامه‌ها و فعالیت‌های بسته‌های تحولی تأسیسی و نوآورانه بوده و تاکنون ۷۰ درصد شاخص‌های این برنامه ها عملیاتی شده است.

وی افزود: ایجاد پارلمان مشورتی اولیاء، طرح مدرسه یاری اولیاء و اولیای دستیار معلم از جمله برنامه‌های مشارکتی در حوزه اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند. علاوه بر این طرح جمع‌آوری ایده‌های مطلوب، طرح «صد دبیرخانه، صد مدرسه» با هدف پیوند مدرسه با جامعه، برگزاری میزهای گفت وگوی تخصصی، ایجاد نظام تصمیم‌گیری از مدرسه تا ستاد و انعقاد تفاهم‌نامه با  ۲۰ سازمان و دستگاه از دیگر فعالیت‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سال ۹۹ بوده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به استانداردسازی تجهیزات مدارس استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس نظریه امتداد برخی مواقع نواقص باعث می‌شود یک یا چند حس در کودکان و دانش‌آموزان امتداد نیابد و نظام تعلیم‌وتربیت باید جانشین و تکمیل‌کننده نقایص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شود. نهضت توان‌افزایی بر اساس نظریه امتداد در آموزش‌وپرورش استثنایی و برای تأمین ۱۰۵ قلم تجهیزات کمک‌آموزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی شده و ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید