خبر فوری

هنرستان همجوار مجتمع کشتی سازی خلیج فارس ساخته می شود

هرمزبان – تفاهم نامه راه اندازی نخستین هنرستان همجوار مجتمع کشتی سازی خلیج فارس و صنایع فراساحل بین این شرکت وآموزش و پرورش هرمزگان امضا شد.

مدیرکل آموزش وپرورش عصر سه شنبه هرمزگان در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه رشته‌های کار دانش در هنرستان های استان گفت: سوق دادن آموزش‌ها در محیط کار واقعی با هدف کمک به اشتغال پایدار جوانان از مهم‌ترین راهبردهای این نهاد فرهنگی در توسعه رشته‌های کار دانش است.
ایرج بیت اللهی افزود: با راه اندازی هنرستان جوار، تحقق این امر در تربیت نیروی انسانی ماهر، بخش صنایع هرمزگان فراهم می‌گردد که این تفاهم نامه در این راستا چشم انداز امید بخشی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه علاوه بر توسعه دانش و مهارت‌های کاربردی زمینه بازدید دانش آموزان از فرصت‌های شغلی موجود در مجتمع کشتی سازی نیز  فراهم می‌گردد، یادآور شد: این مهم باعث می‌شود دانش آموزان با مشاغل موجود در این مجتمع که از ظرفیت‌های مهم و عظیم صنایع ملی در استان به حساب می‌آید نیز آشنا شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: این تفاهم نامه با آثار مثبت خود در هدایت تحصیلی و شغلی نسل آینده نیز تاثیرگذار است.
بیت الهی با اشاره به مزایای تحصیل در رشته‌های تحصیلی کاردانش خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل در  رشته‌های کاردانش برای آینده شغلی دانش آموزان فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که می‌توانند تجربه آشنایی با مهارتی خاص را داشته و مدرکی متناسب با این مهارت را نیز دریافت می‌کنند.
 وی اضافه کرد: این روند در مشاغل مختلف، کاربردی است، چرا که در هنرستان های کاردانش فرایندی یادگیری مشاغل، عملی بوده و زمینه ورود مستقیم به بازار کار را فراهم می‌کند.
این مسوول همچنین گفت: از آنجایی که یکی از دغدغه‌های مهم والدین، تحصیلات و تامین آینده شغلی فرزندانشان است، در نتیجه هنرستان ها بهترین بستر برای آینده دانش آموزان از نظر جایگاه اجتماعی و اقتصادی هستند.
وی اضافه کرد: فراهم شدن و حمایت از توسعه هنرستان های فنی وحرفه ای و کار دانش از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین است. 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه یافتگی و گذز از اقتصاد سنتی به  دانش ‌محور است.
بیت اللهی در پایان گفت: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش دوره متوسطه، به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزشی کشور، این توانمندی را دارند که پل بین کلاس درس و اجتماع و بازار کار باشند.
در این نشست همچنین رضاییان مدیر عامل کشتی سازی و صنایع فراساحل، با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه، به تشریح فرصت‌های شغلی موجود، همکاری در راه اندازی هنرستان جوار و حمایت از دانش آموزان پژوهشگر در چارچوب کمیته مشترک بر اساس مفاد تفاهم نامه پرداخت.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید