خبر فوری

طرح راه اندازی 1600 کسب و کار در روستاهای هرمزگان

استاندار هرمزگان با تأکید بر تسهیل امر سرمایه گذاری و نگاه توسعه گرایانه در بررسی طرح ها به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: دستگاه های اجرایی با توجه به آثار جانبی سرمایه گذاری شامل رونق تولید، رونق اشتغال و توسعه مناطق، روند سرمایه گذاری را تسریع و تسهیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، فریدون همتی در پایان هفدمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: به منظور تحقق سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی وارتقاء منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و همچنین ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور در روستاهای استان، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در برخی دهستان های استان، امروز توسط اعضا مورد بررسی و کلیات ان توسط اعضاء مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: طی سال 96 تا 98 توسط چهار گروه مشاور برای شناسایی ظرفیت های روستایی در سطج یک هزار و 804 روستا مطالعاتی انجام شد که بر این اساس طرح راه اندازی یک هزارو 626 کسب و کار در روستاهای استان آماده شده است.

همتی ادامه داد: 70درصد این کسب و کارها در بخش کشاورزی، 17درصد در بخش صنعت و 13درصد نیز شامل بخش های خدماتی است.

رییس شورای برنامه ریزی و  توسعه استان، بیان داشت: کلیات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی دهستان های «احمدی» حاجی آباد، «سیاهو» بندرعباس، « دژگان» بندرلنگه، «برنطین»، «جغین شمالی» و «جغین جنوبی» رودان، «چراغ آباد» میناب، «فتویه» بستک، «گافر» بشاگرد، «پی وشک» جاسک، «بمانی» و«شهمردی» سیریک امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تسهیل امر سرمایه گذاری و نگاه توسعه گرایانه در بررسی طرح ها به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: دستگاه های اجرایی با توجه به آثار جانبی سرمایه گذاری شامل رونق تولید، رونق اشتغال و توسعه مناطق، روند سرمایه گذاری را تسریع و تسهیل کنند.

 همتی از بررسی طرح الحاق 35هکتار از اراضی ملی به محدوده مصوب طرح هادی روستای آبشورک نیز خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در روند توسعه ای این منطقه، مطالعات آب منطقه ای تا 15اردیبهشت ماه سال آینده در کمیته فنی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از ارجاع نظر کمیته فنی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کلیات ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی فین، کلیات ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی نخل آسیاب هرمزگان در حاجی آباد و موارد مرتبط با تعیین کاربری نیز در این نشست مورد بررسی و تصویب اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید