نمایندگان کشورهای خارجی واقعیت‌های ایران را به درستی منعکس کنند

وزیر میراث فرهنگی،گردشگر و صنایع دستی گفت: از سفرا و مسئولان نمایندگی‌های کشورهای مقیم در تهران می‌خواهم واقعیت‌های ایران را آنطوری که هست، منتقل کنید تا برتری‌جویی‌ها کنار برود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی اصغر مونسان در مراسم «نوروز۱۴۰۰، نوروز دوستی»  که عصر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شدضمن قدردانی از برگزاری این نشست و تشکر از وزارت امور خارجه و کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گفت: مایلم ایام نو شدن و نوروز را به همه مردم  تبریک و تهنیت بگویم. نوروز یعنی نو شدن طبیعت، یعنی ایام پویش و رویش، ایام تغییر و تحول به بهترین حال و دوری از بدی‌ها و پلشتی‌ها و نزدیکی به خوبی‌ها.

وی با تاکید بر اینکه نوروز یک بنیان فکری و شیوه نگرش به روابط مردمی است، تصریح کرد: ملت فرهنگ‌ساز ایران در طول تاریخ، به بهانه نوروز به گذشته خود توجه داشته و همیشه تلاش کرده از گذشته عبرت بگیرد تا آینده بهتر برای خود و مردم جهان بسازد. این میراث زنده و فاخر با ثبت جهانی متعلق به همه جهان است و همگان را به صلح و همدلی و مودت دعوت می‌کند. جهان امروز پُر از آشوب، برتری‌جویی، بی‌عدالتی، نزاع و… است و بیش از هر زمانی به نوروز نیاز دارد. 

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نوروز به عنوان دیپلماسی فرهنگی، بیشترین اثرات فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت‌ها دارد، خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به ترویج صلح و روابط بهتر میان ملت‌ها، توجه به ریشه‌ها و مشابهت‌های فرهنگی مشترک و دوری از اختلافات بپردازد.

مونسان اضافه کرد: ما در همکاری وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم تلاش زیادی داشتیم تا کمک کنیم فضای بین کشورها تلطیف و شناخت کشورها از هم بیشتر شود چراکه اختلافات کاهش و از نزاع و جنگ جلوگیری می‌شود. 

وی افزود: از همه نمایندگان کشورهای خارجی طلب کمک می‌کنم تا کمک کنیم صلح را ترویج و از جنگ جلوگیری و مودت میان دولت‌ها و کشورها را ترویج کنیم. 

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ۴۰ سال، ایران در فشار و تحریم اقتصادی است و سه سال است که در جنگ شدید اقتصادی قرار دارد، گفت: به چه دلیلی؟ چرا برتری‌جویی برخی کشورها موجب فشار بر یک ملت باشد؟ چهل سال قبل ملت ایران انقلاب کرد، به این جرم به بهانه حضور در منطقه و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای فشار حداکثری را تحمل کردیم. اگر ملت و کشور شما در این حجم تهدید به سر می‌برد و حتی تهدید به بمباران مراکز فرهنگی می‌شدید، کشور شما چه می‌کرد؟ آیا یک ملت نباید ابزارهای قدرت خود را تقویت کند؟ 

مونسان با بیان اینکه با وجود این فشارها و تحریم‌ها ملت ما مقاوم‌تر از همیشه مسیر خود را طی کرده است، گفت: این فشار را تحمل کردیم تا از هویت و عزت ملی خود دفاع کنیم. من از سفرا و مسئولان نمایندگی‌های کشورهای مقیم در تهران می‌خواهم واقعیت‌های ایران را آنطوری که هست، منتقل کنید تا برتری‌جویی‌ها کنار برود. همانطور که وزیر امورخارجه کشورمان گفت تنها قدرت، خداست و هیچ کس حق ندارد بر دوش ملت‌ها قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه به نزدیکی دولت‌ها برسیم و از جنگ دوری کنیم،تاکید کرد:  وقتی صلح فراگیر شود، جهان زیباتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید