عملیات اجرایی احداث سه آب شیرین کن جدید در بندرعباس وقشم آغاز شد

هرمزبان – عملیات احداث سه آب شیرین کن در رمچاه و با سعیدو جزیره قشم و یک آب شیرین کن در سرخون بندرعباس آغاز شد.

استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه‌ها با اشاره به اینکه قشم بویژه غرب این جزیره با چالش جدی آب مواجه است، اظهار داشت: با طرح های در دستور کار آبرسانی، تحول بزرگی در حوزه آب قشم بوجود خواهد آمد.

فریدون همتی افزود: این پروژه قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباریک هزارو ۵۰۰میلیار ریال احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد که با تکمیل آن برخی روستاها طعم آب مستمر را خواهند چشید.

استاندار هرمزکان با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه ها تانا انرژی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آب شیرین کن در استان هرمزگان است، تصریح کرد، یکی از اقدام های بزرگ و ماندگار این شرکت، احداث آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس است که بهترین و با کیفیت ترین آب را تولید و تحویل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان می دهد.

همتی افزود: این آب شیرین کن هادر مدت زمان یک سال احداث و تحول بزرگی در حوزه آبرسانی رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: این آب شیرین کن ها هر کدام به ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز تولید خواهد داشت که می تواند بخش عمده ای از مشکلات آبی بویژه جزیره را مرتفع و مدت زمان انتظار برای دریافت آب را تا حد زیادی کاهش دهد.

همتی گفت: با احداث آب شیرین کن رمچاه هفت روستای رمچاه، تورگان، کابلی، دفاری، حمیری، طولاو تلمبو با ۱۶ هزار نفر جمعیت از آب تولیدی این سایت بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: احداث آب شیرین کن باسعیدو نیز بزودی آغاز می شود که با تکمیل آن شاهد اتفاق خوبی در تامین آب روستاهای واقع در غرب جزیره خواهیم بود.

رییس شورای اداری هرمزگان افزود: با احداث این آب شیرین کن، روستاهای با سعیدو، مرادی، دولاب، گوران، دوستکو، کانی، گوری، عایشه آباد، کنار سیاه، سرریگ، چاهو شرقی و غربی با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از نعمت آب بهره مند می شوند.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به مشکلات آب جزیره قشم گفت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان باید برای تسریع در آبرسانی به روستاهای جزیره قشم عملیات احداث شبکه های داخلی را در دستور کار خود قرار داد که به محض تکمیل پروژه های آب شیرین کن دغدغه ای برای اجرای شبکه های داخلی نداشته باشد.

وی در پایان از احداث آب شیرین کن سرخون در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: این آب شیرین کن نیز به ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز احداث می شود که با تکمیل آن تامین آب جمعیتی  افزون بر ۱۰ هزار نفر در روستاهای سرخون، قادهار، چاه حسن کهوری، فتح الجلیل و نانگ از این محل صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید