خبر فوری

فعالیت کانون‌های فرهنگی تجلی‌گر کارکرد مساجد در اسلام است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: کارکرد مساجد در اسلام منحصر به اقامه نماز نیست و فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری تجلی‌گر گستردگی این کارکردها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم شامگاه امروز در آیین تجلیل از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری فعال این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس این کانون‌ها در کشور اظهار داشت: کارکرد مساجد در اسلام منحصر به اقامه نماز نیست.

وی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری را تجلی‌گر گستردگی این کارکردهای مساجد در اسلامی دانست و افزود: مسجد در زمان پیامبر اکرم(ص) مرکز تمام امور اجتماعی بود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: کسب رتبه‌های برتر کانون‌های مساجد قشم در سطح کشور مایه مباهات است و حفظ این برتری در کنار روحیه جهادی مدیران این کانون‌ها، نیازمند حمایت مادی مسوولان است.

دکتر تارم ادامه داد: ارتقاء جایگاه مساجد و احیای کارکردهای آن در جامعه امروز از مجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی مذهبی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همت و عشق اهالی مسجد بویژه در مناطق محروم نظیر روستاهای دور افتاده جزیره قشم مهمترین رکن پیشبرد اهداف مساجد است.

کانون‌های مساجد نیازمند منابع درآمدی پایدار هستند

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز از آمادگی کامل این سازمان جهت اجرای طرحی با محوریت کانون‌های مساجد به منظور درآمدزایی و هویت‌بخشی به اهالی مسجد خبر داد.

وی افزود: این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل تئاتر، موسیقی، نمایشگاه و سایر رشته‌های مرتبط در این حوزه را شامل می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی علاقه‌مندان به این رشته‌ها بویژه نوجوانان و جوانان محلات را بر عهده گرفته و سالن و سایر امکانات لازم را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد.

شیخ‌زاده تصریح کرد: درآمد ناشی از این برنامه‌ها در اختیار کانون‌ها قرار می‌گیرد و این موضوع  می‌تواند به درآمدزایی پایدار کانون‌ها منجر شود.

علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نیز موفقیت کانون‌های مساجد قشم در سطح کشور را نشانه تلاش، همدلی و همکاری همه بخش ها دانست و گفت: برای تداوم این موفقیت نیاز است که اعتبارات ویژه ای برای این نوع فعالیت ها در سال آینده در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام محمد طاهری‌فرد مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم نیز با ارائه گزارشی از موفقیت کانون‌های مساجد قشم در رتبه‌بندی سامانه فهما از کسب رتبه یک قشم در 29 موضوع از 48 موضوع طرح ملی ایران قوی خبر داد.

وی عنوان کرد: قشم با داشتن 19 کانون مساجد در منطقه هفت کشور رتبه اول را از آن خود کرده و 10 کانون جدید نیز در این جزیره تاسیس و مجوز تاسیس 50 کانون فرهنگی هنری دیگر نیز اخذ شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید