خبر فوری

وحشتناک‌ترین تیم فوتبال ایران

سپاهان با هدایت محرم نویدکیا و کمک عوامل دیگر تبدیل به تیمی شده که خیلی‌ها آن را وحشتناک‌ترین تیم کنونی فوتبال ایران می‌دانند.

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که در پرگل‌ترین و عجیب‌ترین بازی تیم فوتبال سپاهان موفق شد با نتیجه ۶ بر یک از سد میزبان خود آلومینیوم اراک بگذرد و با ۳۴ امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جای بگیرد. شاگردان محرم نویدکیا در حالی به چهارمین پیروزی متوالی خود دست پیدا کردند که بیش از هر زمان دیگری در فرم ایده‌آلی به سر می‌برند.

سپاهان در هفت هفته اخیر ۶ برد را به دست آورده و تنها در این بین یک باخت غیر منتظره را در برابر شهرخودرو تجربه کرد. تیم نویدکیا با ۱۰ پیروزی، اولین تیمی است که تعداد بردهایش را دو رقمی کرده است. سپاهان در ۱۷ بازی ۳۲ گل زده و فاصله‌ای تا میانگین ۲ گل در هر مسابقات ندارد. آنها نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود از نظر تعداد گل زده، ۱۰ گل فاصله دارند. سجاد شهباززاده به تنهایی از پنج تیم لیگ برتر در این فصل بیشتر گل زده و با ۱۵ گل، روندی را در پیش گرفته که خیلی‌ها معتقدند می‌تواند رکورد ۲۴ گله رضا نوروزی را که در تاریخ لیگ برتر بهترین است؛ بشکند.

فوتبال رو به جلوی طلایی‌پوشان، از آنها تیمی ساخته که خیلی‌ها آن‌ها را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ بیستم می‌دانند. تیمی که برعکس رقبایش در مسیر قهرمانی، دغدغه آسیایی هم ندارد و می تواند با آرامش به ادامه رقابت‌ها فکر کند. سپاهان حتی در این هفته‌ها مشکلش در خط دفاعی را هم تا حدی کم کرده است. آنها در سه هفته اخیر فقط یک گل دریافت کرده‌اند و نسبت به هفته‌های قبل‌تر سازمان دفاعی‌شان بهبود پیدا کرده است. اما چه دلایلی باعث شده تا سپاهان به این روند ترسناک برسد؟

اتحاد بین باشگاه، رسانه‌ها و هواداران

محبوبیت محرم نویدکیا در اصفهان به حدی است که از بدو ورودش، تمام رسانه ها و هواداران، یکصدا همراه او شدند. اختلاف و مشکلی در این چند ماه حضور نویدکیا در اصفهان دیده نشده و همه بسیج شده‌اند تا تیم بدون مشکل و حاشیه کارش را جلو ببرد. در این فضا بازیکنان هم اجازه بی‌نظمی به خودشان نمی‌دهند.

تغییرات کم و حفظ استخوان‌بندی

سپاهان کمترین تغییر ممکن را در مجموعه بازیکنانش به وجود آورد. محرم نویدکیا بازیکنان مورد علاقه‌اش را نگه داشت و نفراتی که جدا شدند تعدادشان به حدی نبود که اسکلت تیم را تغییر دهد. حالا سپاهان در هر پست دو بازیکن آماده دارد. محرم هم توانسته شرایطی را به وجود بیاورد که بازیکنانی که از نظر امادگی در فرم خوبی نبودند هم به دوران اوج خود برگردند. سروش رفیعی، سجاد شهباززاده و … نمونه‌ای از این نفرات به شمار می‌روند. 

کادرِ فنیِ مجرب

کمتر کسی است که بتواند نقش علیرضا مرزبان را در موفقیت‌های سپاهان منکر شود. مرزبان با استفاده از تجربه و انرژی‌اش مکمل خوبی برای محرم بوده و توانسته در کنار محمود کریمی و … کادری متعهد و مجرب را درست کند تا محرم در صورت نیاز از تجربیات و مشورت‌های آنها بهره ببرد.

آرامشی که ساکت تزریق کرد

مدیریت باشگاه سپاهان در سه چهار سال گذشته حواشی بسیار زیادی را داشت و همین مساله برای خیلی از اهالی فوتبال غریبه بود. با این وجود بازگشت محمدرضا ساکت به اصفهان، دوباره آرامش را به باشگاه بازگرداند. سپاهان بدون مشکل مالی و با آرامشی که مدیریت آن فراهم کرده توانسته بدون حاشیه به کارش ادامه دهد. آنها در کنار یاریِ کادرفنی، مسائل فرهنگی را هم در دستور کار خود قرار داده اند که جذابیت‌های جالبی را برای دیگر تیم ها داشته است.

جذاب و جنتلمن مثل محرم

محرم نویدکیا جزو آن دسته مربیانی است که از همان روز اول مربیگری‌اش نشان داد فلسفه دارد. او با برنامه کارش را پیش برده و حالا تیم ساخته که می‌تواند برای هر تیمی یک رقیب وحشتناک باشد. سپاهان با تنوع تاکتیکی بالا به سمت دروازه‌ها هجوم می‌برد و فوتبالی تماشاگر پسند را به نمایش می‌گذارد؛ آن هم در لیگی که اکثر تیم‌هایش علاقه‌مند به فوتبالِ بسته و تدافعی هستند. از طرفی دیگر شخصیت بیرون از زمین محرم هم همه را تحت تاثیر قرار داده است. او برای رقبا احترام قائل است و علیه داوری صحبت نمی‌کند. نسبت به همکارانش با دیدی مثبت اظهار نظر می‌کند و حرفهایش درباره مسائل فنی است تا حاشیه‌ای. او به کنفرانس مطبوعاتی های بعد از بازی‌های لیگ برتر طراوات و کلاس خاصی بخشیده است.

و این سپاهانِ وحشتناک

و حالا این سپاهان وحشتناک. تیمی که می‌خواهد بعد از پنج فصل، مجددا مسیر قهرمانی را در پیش بگیرد و به قهرمانی های متعدد پرسپولیس پایان دهد و خودش را به پنجمین قهرمانی برساند. طلایی‌پوشان حتی اگر در این فصل هم قهرمان نشوند؛ به خاطر راهی که در پیش گرفته‌اند می توانند تیمی دست نیافتنی در چند سال آتی باشند. برنامه محرم نویدکیا، برنامه‌ای است بلندمدت و کلان. آیا او می‌تواند از سپاهان، تیمی قدرتمندتر از گذشته بسازد یا خیر؟

 

 

منبع: ایرنا 

 

منبع: رصد ورزشی

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید