خبر فوری

استاندار هرمزگان: مردم عید امسال هم از انجام سفر بپرهیزند

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مردم از خود صبوری نشان داده و از به سفر رفتن خودداری کنند.

فریدون همتی روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: کرونای انگلیسی که وارد کشور شده بیشتر جوانان را درگیر می‌کند و سرعت انتشار بیشتری دارد که این زنگ خطر بزرگی برای جامعه است.

وی ادامه داد: این شرایط برای انجام سفرهای غیر مسوولانه نامناسب بوده و از مردم می خواهیم با درخانه ماندن ترجیح داده و از خود و خانواده‌هایشان مراقبت کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های غیر مجاز و غیر ضروری یکی از نگرانی هایی است که امروز وجود دارد و می تواند محل انتشار ویروس کرونا باشد و به همین دلیل هم تقاضا داریم از برگزاری و شرکت در این گونه مراسم ها خودداری شود.

همتی ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاد از ماسک توسط افراد، بیان داشت: محدودیت های جدی تری در روزها و هفته های پیش رو اعمال می کنیم تا در تعطیلی ها و عید پیش رو با مشکل های کمتری روبه‌رو شویم.

رییس ستاد استانی مدیریت کرونا هرمزگان با اشاره به تردد مسافران با قایق های غیر مجاز از ساحل محله سورو در بندرعباس خطاب به فرماندار این شهرستان گفت: این در جلوی چشم هاست، چرا نمی‌توانید آن را کنترل کنید.

بهتر است خوزستانی‌ها سفر نداشته باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: جمعیت بالایی از خوزستانی ها در اینجا کار و زندگی می‌کنند که احتمال دارد در تعطیلی های پیش رو قصد سفر به استان خود را داشته باشنداما بهتر است خوزستانی ها به هرمزگان سفر نداشته باشند و خوزستانی های مقیم هرمزگان هم در حال حاضر به استان خود نروند.

دکتر حسین فرشیدی افزود: احتمال کاذب بودن ۳۵ درصد آزمایش های سریع کرونا وجود دارد، در حال حاضر نسبت بیماران ۴۰ به ۶۰ رسیده و متوسط سن افراد بستری در آی سی یو درحال کاهش است.

جلوی فعالیت دستفروشان از ساعت ۲۲ به بعد گرفته شود

وی ادامه داد: با وجود اینکه ساعت منع تردد ناشی از کرونا را از ۲۱ به ۲۲ تغییر داده شده اما اکنون اغلب مراکز و دست فروش ها تا ساعت ۲۳ فعال هستند لذا تصمیم قاطعی برای این موضوع گرفته شود، اگر متولی مربوطه نمی تواند نظارت کرده و مانع کارشان بشودف اعلام کند.

 عروسی هایی است که در زیر زمین ها برگزار می‌شود

وی بیان داشت: مجوز برگزاری عروسی ها در تالارها صادر شده و پروتکل های بهداشتی کرونا نیز در آنها رعایت می شود اما مشکل در عروسی هایی است که در زیر زمین‌ها برگزار می‌شود.

دکتر فرشیدی خاطر نشان کرد: برخی همکاری بین بخشی ضعیف است و نظارت وکنترل صورت نمی گیرد بنابراین با این اوصاف اگر سرعت انتشار ویروس کرونا انگلیسی در بندرعباس سرعت یابد جوانان بیشتری مبتلا می شوند و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

هرمزگان به ۳۰۰ هزار تست کرونا نیاز دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر در روزهای آینده ۵۰۰ هزار نفر وارد هرمزگان شوند به ۳۰۰ هزار تست کرونا نیاز هست و اکنون تنها ۳۰ هزار تست در هرمزگان وجود دارد و قیمت هر تست و ۲ و چهار دهم دلار است.

 فرشیدی خاطر نشان کرد: روزانه بین ۶ تا هفت هزار کامیون وارد هرمزگان می شوند که از آنها هیچ تستی گرفته نمی‌شود، بنابراین بایستی برای آنها برنامه داشت و تست گرفت.

وی افزود: این کار هزینه بالایی در پی دارد که باید از محلی تامین شود، همچنین پیشنهاد می‌کنم برای بندرعباس رنگ نارنجی اعلام شود تا اندکی محدودیت‌ها بیشتر شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید