خبر فوری

عصبانیت شدید صلاح و نگرانی هواداران لیورپول/ کلوپ: مشکلی بین من و صلاح نیست

هرمزبان – تعویض دقیقه 62 مو صلاح، مهاجم لیورپول، در بازی شب گذشته این تیم برابر چلسی با حیرت کارشناسان و نارضایتی و عصبانیت صلاح مواجه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمد صلاح در واکنش به تعویض خود در نیمه دوم بازی برابر چلسی عکس العملی به شدت عصبانی از خود نشان داد و در حین بیرون رفتن از زمین بازی سر خود را به نشانه خشم و تاسف تکان می داد. عصبانیت و نارضایتی صلاح حتی وقتی روی سکوهای آنفیلد نشسته بود مشخص بود و کارشناسان نیز از این تصمیم یورگن کلوپ شگفت زده شدند.
چلسی و لیورپول هر دو برای رسیدن به جایگاهی در بین چهار تیم برتر و صعود به چمپیونزلیگ تلاش می کنند و در دیدار شب گذشته آبی ها موفق شدن با گل میسون مونت در دقیقه 42 از میزبان خود پیش بیافتند. در حالی که انتظار می رفت لیورپول در نیمه دوم با تمام قدرت برای تغییر نتیجه تلاش کند، کلوپ در دقیقه 62 مسابقه مو صلاح و کورتیس جونز را از بازی بیرون کشید و دیوگو ژوتا و الکس اوکسلیدچمبرلین را به جای آن دو به زمین فرستاد.
تصمیمی که باتوجه به اینکه تا اینجای کار صلاح با 17 گل، آقای گل لیگ برتر است، بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می رسید. ستاره مصری نیز در حالی که با خشم سری به تاسف و ناباوری تکان می داد از کنار سرمربی خود رد شد و مستقیم به صندلی خود روی سکوها رفت. صلاح حتی پس از نشستن روی سکو نیز همچنان عصبانی بود و سر خود را تکان می داد و چهره ای بسیار گرفته داشت. جیمی کاراگر، ستاره سابق لیورپول و کارشناس فوتبال، در این باره گفت: “من از تعویض مو صلاح واقعا سورپرایز شدم. خودش هم خیلی راضی به نظر نمی رسید. لیورپول نیاز به یک گل داشت و صلاح آقای گل لیگ برتر است.”
از سال 2017 به بعد این نخستین بار بود که صلاح اینقدر زود توسط کلوپ تعویض می شد. تنها پنج دقیقه پس از تعویض صلاح، ایجنت او توییتی بحث برانگیز را منتشر کرد. او در این توییت هیچ چیزی نگفته بود و تنها به انتشار یک نقطه بسنده کرده بود. اما همین یک نقطه نیز حرف های بسیاری برای گفتن داشت. تا پایان بازی توییت ایجنت صلاح بیش از 2200 بار ریتوییت شد، صدها کامنت گرفت و همچنین بیش از 3000 بار لایک شد. حالا بیش از همیشه هواداران لیورپول نگران رفتن صلاح از این تیم هستند.
در غیاب صلاح، لیورپول هم نتوانست دیگر فرصتی در خور روی دروازه چلسی ایجاد کند، هر چند که هنگام حضور صلاح در زمین نیز قرمزها نتوانسته بودند کار چندانی از پیش ببرند. با این شکست، لیورپول برای پنجمین بازی متوالی در آنفیلد شکست خورد و یکی از بدترین رکوردهای تاریخ این باشگاه را ثبت کرد. لیورپول اکنون در رده هفتم جدول است و با چلسی که خود را به رده چهارم جدول رسانده چهار امتیاز فاصله دارد.
سرمربی لیورپول در مورد ناراحتی صلاح به دلیل تعویضش مقابل چلسی تصریح کرد: فکر نمی کنم این وضعیت، دلیلی باشد تا راجع به آن صحبت کنیم. محمد در وضعیت خوبی است و بین ما مشکلی نیست. فکر نمی کنم که فشاری روی او بابت گلزن اصلی تیم بودن، باشد. در واقع او از این وضعیت به شکلی لذت می برد. این مهم ترین چیز است. اینکه او نیم ساعت کمتر بازی کرد شاید دلیلش این است که می خواهیم او یکشنبه کامل بازی کند.
این مسائل طبیعی هستند. من تصمیم می گیرم و بچه ها می پذیرند. ما با هم در بهترین روزها بودیم و با هم نیز در وضعیت فعلی هستیم و در کنار یکدگیر نیز مسائل را حل خواهیم کرد. نمی توانم یک بازیکن را عوض کنم زیرا باعث درست شدن یک داستان جدید می شود. شما این کار را می کنید زیرا فکر می کنید کار درستی است.
لیورپول یکی از بدترین فصول چند سال اخیر خود را پشت سر می گذارد که در آن مصدومیت های متوالی مدافعان نیز بی تاثیر نبوده است. قرمزها سه مدافع میانی اصلی خود یعنی ویرژیل فن دایک، جو گومز و ژوئل ماتیپ را مدت هاست از دست داده اند و در نهایت مجبور شدند در انتقالات ژانویه دو مدافع جدید جذب کنند از جمله اوزان کاباک از باشگاه شالکه. کاباک در چند بازی اخیر لیورپول به صورت ثابت به میدان رفته اما او نیامده مصدوم شد.
 در دیدار شب گذشته لیورپول برابر چلسی، در یک صحنه در محوطه جریمه آبی ها سادیو مانه و آنتونیو رودریگو، مدافع چلسی، با یکدیگر برخوردی داشتند و ستاره سنگالی لیورپول به جای اینکه خود را به زمین بیندازد تا یک ضربه پنالتی بگیرد، تمام تلاشش را کرد تا سر پا بماند و به این ترتیب لیورپول را از یک ضربه پنالتی که می توانست این تیم را از شکست 1-0 نجات دهد، محروم کرد.
مایکل اوون معتقد است که مانه خود را به زمین نینداخته چرا که نمی خواسته محمد صلاح از روی نقطه پنالتی گل بزند. لیورپول در نهایت در این بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و پنجمین شکست پیاپی خود در آنفیلد را کسب کرد. به رغم نیاز مبرم قرمزها به گل در بازی شب گذشته اوون می گوید که مانه به جای اینکه تمام تلاش خود را برای رسیدن به گل بکند، فرصت گلزنی را که ممکن بود به هم تیمی او داده شود به عمد خراب کرد تا در رقابت بر سر کفش طلا یک گل دیگر را به محمد صلاح تقدیم نکند.
اوون گفت: “یک موقعیت در نیمه اول به وجود آمد که احتمالا تمام هواداران لیورپول در سراسر جهان فکر کردند که پنالتی! باورم نمی شد که او خود را به زمین نینداخت. من طرفدار این حرکت نیستم اما در حالت عادی می بینید که مهاجمین در چنین موقعیتی خود را به زمین می اندازند. واقعا می خواهم بدانم او چه فکری داشت؟ فکر کرد: “یک دقیقه صبر کن! خودم باید گل بزنم. چون اگر الان زمین بخورم یک پنالتی دیگر نصیب مو صلاح می شود!”
ما همه می دانیم که مهاجمان چقدر بازیکنان رقابتی هستند. همه می دانیم که مهاجمان چقدر ،به نوعی، خودخواهند. این دو بازیکن در چند سال گذشته با هم بر سر کسب کفش طلا رقابت کرده اند.”
با وجود مشکلاتی که لیورپول با آنها دست به گریبان است، صلاح در حال حاضر آقای گل لیگ برتر است. او 17 گل به ثمر رسانده، دو گل بیشتر از برونو فرناندز که در رده دوم قرار دارد. مانه با هفت گل در رده بیستم جدول گلزنان این فصل لیگ برتر است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید