انتقاد امام جمعه پارسیان از عدم اهمیت منطقه ویژه اقتصادی به فضای سبز و درختکاری

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: با توجه به استقرار صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از مهمترین کارها، اهمیت به فضای سبز و درختکاری است لذا از مسؤولان منطقه ویژه می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به این مساله مهم و حیاتی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز درختکاری به بیان روایاتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) پرداخت و اظهار داشت: اسلام به مساله درختکاری تاکیدات فراوانی دارد تا جایی که در برخی روایات کاشتن درخت در ردیف بهترین و مقدس‌ترین کارهای خیر به شمار رفته است. 

وی درختکاری و نگهداری از مراتع و جنگل ها را نیاز مهم امروز جامعه بشری معرفی کرده و افزود: هوای پاک از ضروریات زندگی صنعتی است لذا باید با درختکاری و نگهداری از جنگل ها و منابع طبیعی از قطع و خشک کردن بی دلیل درختان خودداری کنیم.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اظهار تاسف از وضعیت ناسامان پارک جنگی شهرستان اذعان داشت: پارک جنگی با این وسعت و محدوده یک نعمت و ظرفیت بزرگ برای شهرستان است و نباید اینگونه نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم  بلکه این سرمایه ملیِ متعلق به مردم را باید با کاشت درختان مثمر و بومی احیا و در اختیار مردم شریف قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه شهرداری بابت احداث پارک زیبای دولت ، آنرا یکی از بهترین فضاها برای درختکاری و گسترش فضای سبز در شهر پارسیان دانست و ابراز داشت: توصیه می‌کنم مردم و مسؤولان نسبت به حفظ؛گسترش و ایجاد فضای سبز کوشا باشند. 

حجت الاسلام بارانی با انتقاد از عدم اهمیت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی در ایجاد فضای سبز و درختکاری و برخی کوتاهی‌ها در حفظ درختان موجود در محدوده سایت، گفت: با توجه به استقرار صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از مهمترین کارها و وظایف این عزیزان، اهمیت به محیط زیست و فضای سبز و درختکاری است لذا از  مسؤولان منطقه ویژه می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به این مساله مهم و حیاتی اقدام کنند و کوتاهی در این زمینه که حق طبیعی مردم است قابل پذیرش نخواهد بود و فعالان محیط زیست نیز در اجرای این مساله نظارت مردمی داشته باشند. 

امام جمعه شهرستان پارسیان با تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام در ًضمن بیان روایتی از این امام همام بیان داشت: در شرایط خفقان حکومت عباسی ؛امام با جهاد فرهنگی به تربیت و هدایت  جامعه اسلامی پرداختند. 

امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) ؛ این نهاد را از موفق‌ترین و برجسته‌ترین نهادهای زائیده انقلاب معرفی کردند و با اشاره به برکات و خدمات کم‌نظیر کمیته امداد، خاطرنشان کردند: کمیته امداد خدمت‌گذاری امین؛ صادق و دلسوز برای جامعه اسلامی بوده که در حوزه های مختلف؛ مسکن ؛اشتغال؛ معیشت؛ ازدواج ؛ فرهنگی و..‌‌… خدمات مناسبی ارائه داده است که بنده از مدیرکل محترم کمیته امداد هرمزگان و همکاران محترم شان در شهرستان پارسیان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. 

حجت‌الاسلام بارانی با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان نقش مسجد در جامعه دینی گفت: مساجد مهمترین پایگاه و خاکریز در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن است و نقش کانون‌های فرهنگی در این مرکز بسیار برجسته و مهم است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در صدد جذب کودکان، نوجوانان، و جوانان باشید لذا از همه قرارگاه‌های فرهنگی مساجد خواسته‌ام که با فعال کردن کانون‌های فرهنگی از ظرفیت این مجموعه در برنامه‌ریزی های فرهنگی شهر و روستا به خوبی استفاده کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از مسئول دلسوز، فعال و با برنامه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان خاطرنشان کرد: به درایت ایشان و همت نیروهای خودجوش مردمی استان هرمزگان از برترین دبیرخانه و کانون های کشوری در زمینه ارتقای فرهنگی و هنری شناخته و معرفی شده است.

رییس قرارگاه مواسات و همدلی پارسیان با اشاره به خدمات و حمایت‌های معاونت محرومیت زدایی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، گفت: در ایام کرونا شاهد حمایت‌های خوبی در زمینه کمک معیشتی و عمرانی به مردم شهرستان بودیم که از مسؤول محترم محرومیت‌زدایی جناب سرهنگ آران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید