خبر فوری

ماهیان گرمابی در استخرهای آب کشاورزی بندرعباس پرورش داده می شود

هرمزبان – دوره ترویجی پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در منطقه سیاهو بندرعباس با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان روز دوشنبه در این کارگاه آموزشی افزود: با توجه به تعداد فراوان استخرهای ذخیره آب در منطقه سیاهو، می توان با دومنظوره کردن این سازه ها، گامی مهم در تولید آبزیان به عنوان غذای سلامتی در کنار هدایت آبی غنی به سمت محصولات کشاورزی برداشت.

مسعود بارانی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی بیان داشت: استفاده همزمان از منابع آبی کشاورزی علاوه بر ارتقای تولید آبزیان،نقش بسزایی نیز در افزایش کیفیت آب استفاده شده در مزارع دارد.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان عنوان کرد: پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره باعث افزایش درآمد کشاورزان و افزایش مصرف ماهی در استان نیز می شود.
بارانی اضافه کرد: نکته مهم درباره استخرهای دو منظوره این است که بهره‌وری آب را بالا برده و خروجی فضولات ماهیان باعث غنی سازی آب و خاک و کاهش مصرف کودهای شیمیایی و افزایش محصولات کشاورزی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به کیفیت مناسب و ارزش غذایی گوشت ماهی نسبت به سایر فرآورده های غذایی،پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره کشاورزی می تواند نقش به سزایی در افزایش سرانه مصرف آبزیان در نواحلی دور از ساحل و مناطق روستایی داشته باشد.
محسن سالاری، رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان و سیروس برازنده، رییس اداره توسعه آبزیان آب‌های داخلی اداره کل شیلات هرمزگان آموزش در این دوره کارگاه آموزشی را برعهده داشتند.

دهستان سیاهو منطقه کوهستانی و گردشگری در ۶۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد که به علت آب و هوای خاص، توسعه کشاورزی به ویژه باغ‌های نارنگی و پرتقال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید