خبر فوری

وظیفه همه فرهنگ دوستان حمایت از تربیت اسلامی است

تهران-هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی؛ وظیفه همه فرهنگ دوستان و تربیت اندیشان، حمایت از امور تربیتی و تربیت اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز پنجشنبه وزارت آموزش و پرورش در متن پیام محسن حاجی میرزایی از مربیان تربیتی به عنوان کسانی که با امتزاج عشق و معرفت، قدم در مسیر تربیت نسلی اصیل برای بالندگی و سرزندگی این سرزمین‌ اسلامی نهاده‌اند.

در بخشی از پیام وی آمده است: روز «هشتم اسفند»، که معطّر به عِطر تربیت، و نام یافته به «روز امور تربیتی و تربیت اسلامی» می باشد، تقارنی مبارک با سالگرد تأسیس «صدقه‌ی جاریه‌ی» شهیدان عزیز، «رجایی» و «باهنر» دارد که حامی و هادی این جریان زلال باشند و نگذارند دلخوری و دلسردی حاصل از قدرناشناسی برخی از ناسپاسان و کارشکنی احتمالی برخی از کج اندیشان، این شجره ی طیبه را آفت زده کند.

حاجی میرزایی نوشته است: بدانیم با تدبّر در رهنمودهای داهیانه ی مقام معظّم رهبری، که در بیانیه ی گام دوم انقلاب، تجلی یافته است، روزی در محیط‌های آموزشی همه‌ی قلب‌ها برای تربیت بتپد، اگر در مدرسه، همه‌ی مدیران، معاونان و معلمان بازوان و شانه‌هایی مهربان برای امر بزرگ و سترگ تربیت باشند، آن روز، بهترین روز و آن فضا، برترین فضاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان برای کارکنان نظام تعلیم وتربیت، به ویژه معاونان پرورشی، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس که در ایام شیوع بیماری کرونا با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های فضای مجازی در عرصه تربیت مشغول خدمت هستند آرزوی توفیق کرده است.

هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹  ستاد امر تربیتی  در مدارس کشور به همّت شهیدان رجائی و باهنر تأسیس شد. از آن پس هشتم اسفند هر سال روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شد.

هر ستاد امور تربیتی در مدارس از سه عضو تشکیل می شود که عبارتند از: مدیر مدرسه و یا یکی از معاونان که به مسائل تربیتی آگاهی بیشتری دارد.مربی تربیتی مدرسه (یا مربی ارشد) و
یکی از معلمان یا دبیران مومن و متعهد دارای حُسن شهرت و سابقه اعتقادی و اخلاقی موفق در اجرای وظایف آموزشی و آشنا به مبانی و روشهای تربیتی اسلام به انتخاب شورای معلمان مدرسه.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید