خبر فوری

انتقادات بی پرده روحانی از منتقدان دولت /کسی حق ندارد عنوان ریاست جمهوری را تخریب کند /رهبری هر هفته باید توصیه به اخلاق کنند؟

رئیس جمهوری گفت: من می ترسم پشت پرده دستی در کار باشد که بخواهند مردم را از انتخابات مایوس کنند و به مردم بگویند کجا می روید؟ چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟ اراده دست ما است نه دست شما، شما مردم کاره ای نیستید.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک فرارسیدن میلاد امام علی (علی) گفت: من به عنوان رییس جمهور جامعه بار سنگنیی به دوش خود احساس می‌کنم، اصل ۱۱۳ به دوش من سنگینی می کند، اصل ۱۱۳ رییس جمهور کشور را مسئول اجرای قانون اساسی می‌کند هر کجای قانون اساسی صدمه ببیند این رییس جمهور است که باید فریاد بزند و از همه توان استفاده کند. اداره کشور پیچیدگی‌های فراوانی دارد و کار ساده‌ای نیست. با احساس و هیجان و فریاد و شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد.

>>> بیشتر بخوانید: 

روحانی: می‌ترسم دستی پشت پرده باشد که مردم را از انتخابات مأیوس کند

او افزود: آنچه امروز از هر چیز مهم‌تر است وحدت، اتحاد و انسجام مخصوصا بین قواست. نباید مچ‌گیری کنیم؛ باید دستگیری کنیم. اراده مردم را ضعیف نکنیم و نگذاریم مردم نسبت به آینده ناامید شوند. حق نداریم با استفاده از تریبون خود با اعصاب مردم بازی کنیم.طبق قانون اساسی کسی که بار اجرا بر دوش آن است، رییس جمهور و وزیران هستند. این صراحت قانون اساسی است بنابراین نباید این قانون اساسی را به تعطیلی بکشانیم. نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود.

روحانی در واکنش به توهین‌ها عنوان کرد: این که به فردی به نام حسن روحانی اهانت می‌کنند مهم نیست، حالا فردی است که به آن اهانت کردند اما عنوان ریاست جمهوری غیر از فرد است. کسی حق ندارد که این عنوان را تخریب کند. این وظیفه همه ما است که عنوان را حفظ کنیم به خصوص این که ما به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک هستیم و می خواهیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند. این گونه می خواهید مشارکت حداکثری داشته باشند که چه کار کنند. رییس جمهوری انتخاب کنند که آن رییس جمهور از فردای انتخاب تابلو و سیبل همه تیرهای زهرآگین و فحاشی و تهمت شود. برای چه مردم این کار را بکنند مگر بیکار هستند که پای صندوق رای بروند.

رئیس جمهور تصریح کرد: من می ترسم پشت پرده دستی در کار باشد که بخواهند مردم را از انتخابات مایوس کنند و به مردم بگویند کجا می روید؟ چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟ اراده دست ما است نه دست شما، شما مردم کاره ای نیستید بنابراین نگذاریم که چنین فکری پشت پرده توسعه پیدا کند. تمام آنهایی که توسط مردم انتخاب می شوند و یا توسط مردم انتخاب نمی‌شوند و طبق قانون انتصاب می‌شوند دارای احترام و جایگاه هستند بنابراین باید حواسمان در این شرایط حساس جمع باشد. 

او ادامه داد: ما گاهی تیرها را نمی بینیم، سوزش آن را از پشت سر حس می کنیم چرا که در میدان جنگ هستیم و آنها پشت سر هستند و از پشت تیر می‌زنند اما تیرهایی که از رو به روی ما می‌آید برای دشمن است و ما آن را می‌بینیم. سوزش سینه ما در میدان جنگ برای تیرهای دشمن است که به ما شلیک می‌کنند اما  از پشت سر هرچه احساس سوزش می‌کنیم مال تیرهایی است که از پشت جبهه می‌آید. نگذاریم چنین کاری صورت بگیرد. مثل این که یادمان رفته که در شرایط جنگ هستیم و تروریسم اقتصادی هنوز ادامه دارد. مثل این که یادمان رفته در این شرایط سخت کرونایی تحریم و کرونا از دو طرف برای ما مشکل ایجاد کرده است. چند بار باید مقام معظم رهبری تأکید کنند که ادب اسلامی و اخلاق را مراعات کنید؟ یعنی هر هفته و هر روز ایشان باید این را توصیه کنند چرا گوش نمی‌کنیم؟ وقتی رهبر انقلاب نکته‌ای را تاکید می‌کنند باید تا آخر عمر و برای همیشه آویزه گوش ما باشد و به آن عمل کنیم.

حسن روحانی تاکید کرد: نگذاریم مردم مایوس شوند. اداره کشور پیچیدگی‌های بسیار فراوانی دارد، اجرای امور کار ساده‌ای نیست، با احساسات، هیجانات، فریاد، شعار که نمی‌توان کشور را اداره کرد، نمی‌توان در برابر دشمن مقابله کرد و نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.

27219

منبع: خبرآنلاین

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید