خبر فوری

عرضه‌های اولیه در سود؟ / سپیدار و کزغال همچنان در بازدهی مثبت

با توجه به شرایطی که در چند ماه گذشته بر بازار بورس حاکم است و صف‌های فروش طولانی به چشم می‌خورد، نمادهای «سپیدار» و «کزغال» که از عرضه‌های اولیه دو ماه اخیر بودند بازدهی مثبتی در عملکرد آن‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، در چند ماه گذشته حجم بالای عرضه در بازار سرمایه باعث افت شدید شاخص شده است که بسیاری از سهامدارن از این شرایط ناراضی هستند. صف‌های فروش طولانی حتی در بسیاری از نمادهای مهم و شاخص‌ساز نیز به چشم می‌خورد که به عقیده کارشناسان این امر ناشی از رفتارهای هیجانی حاکم بر بازار است.

عرضه اولیه سپیدار(سپیدار سیستم آسیا) در تاریخ ۱۷ دی ۹۹، ۳۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار در بازار دوم فرابورس عرضه شد. هدف عرضه این نماد در بازار فرابورس با این پیش‌بینی همراه بود که درآمدش تا پایان سال ۹۹ به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

در حال حاضر این نماد از زمان عرضه بازدهی مثبت ۷۷ درصدی را پشت‌سر گذاشته است. در شرایطی که بازار در چند ماه گذشته افت شاخص چشم‌گیری را به همراه داشته است این بازدهی مثبت در این نماد نشان دهنده آن است که با وجود صف‌های طولانی در بازار سرمایه این عرضه اولیه شرایط خوبی را پشت‌سر گذاشته است.

عرضه اولیه سپیدار

شرکت ذغال سنگ پروده طبس به نماد «کزغال» در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۹ به عنوان عرضه اولیه در بازار بین سهامداران عرضه شد. این عرضه اولیه در حالی وارد بازار سرمایه شد که بازار روند نزولی را در پیش داشت و در آن زمان عقیده کارشناسان بر این باور بود که بازار با شرایط موجود کشش عرضه اولیه را ندارد. در حال حاضر نماد کزغال پس از گذشت تقریبا یک ماه از عرضه آن در بازاری که حجم عرضه زیادی را داشت، بازدهی مثبت ۴۷ درصدی را تجربه کرده است. در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم که حتی در روزهایی که شاخص با ریزش‌‌ و بازار با صف‌های فروش زیادی همراه بود، این نماد با صف خرید همراه بود.

عرضه اولیه کزغال

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید