خبر فوری

محسنی اژه‌ای: برای قضاوت به حق، علاوه بر قاضى عادل و امانت دار نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور است

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروزه اگر مى‌خواهیم قضاوت به حق داشته باشیم علاوه بر قاضى عادل و امانت دار و عاقل، نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور است.

به گزارش خبرنگار قضایی پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام والمسلمین محسنى اژه‌اى معاون اول قوه قضاییه، در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و با تقدیر از ریاست مرکز وکلاى قوه قضاییه، بر لزوم بهره گیرى از نیروهاى دلسوز، جوان و انقلابى در گام دوم انقلاب تاکید و اظهار کرد: امروزه اگر مى‌خواهیم قضاوت به حق داشته باشیم علاوه بر قاضى عادل و امانت دار و عاقل، نیاز به وکیل، کارشناس و مشاور است.

وى بیان کرد: یک وکیل باید امانت دار و دلسوز باشد و بر اساس حق قدم بردارد و قلم بزند و اگر قاضى عالم، عادل، امانت دار و دلسوز با وکیل و کارشناس که متخصص و دلسوز باشند و بر اساس حق نظر دهند عدالت و قضاوت مورد نظر خداوند متعال تحقق پیدا مى کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنى اژه اى با اشاره به جایگاه بنیاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسى اظهار کرد: رکن بنیاد خانواده زن و شوهر است و اگر بخواهد بر یک مبناى صحیح، دقیق و قابل دوام پی ریزى شود مقدماتى دارد که باید به آن‌ها توجه شود و بعد از پایه گذارى صحیح باید آموزش هاى لازم انجام شود.

وى با اشاره به نقش پررنگ اخلاق در خانواده بیان کرد: اگر تکالیف را با اخلاق همراه نکنیم خیلى اوقات ممکن است بنیاد خانواده مطلوب را نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنى اژه ای با بیان اینکه اگر یک خانواده سالم شد جامعه و آینده سالم است، گفت: اگر یک خانواده دچار فروپاشی شد فقط ضرر به زوج و زوجه نمى خورد بلکه به فرزند آن‌ها و دیگرانى که با آن‌ها ارتباط دارند نیز آسیب وارد مى شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: باید بدانیم که بنیاد خانواده یکى از مسائل بسیار مورد اهتمام است و اگر توانستیم از فروپاشى یک خانواده جلوگیرى کنیم کار بزرگى کرده ایم و آسیب بزرگى را از جامعه دور کرده ایم.

وى تاکید کرد: امروز همه و همه مسئولان نظام و مسئولان فرهنگى باید در خصوص ازدواج و خانواده اهتمام کنیم.

وى با اشاره به جایگاه مهم مشاوران خانواده، گفت: باید براى تحکیم بنیان خانواده مشاوره دهیم و قرار است شما مشاورى خوب و امین براى تحکیم خانواده شوید؛ اولین کار در این زمینه این است که بر اساس آموزه هاى قرآنى و سنت قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنى اژه‌اى در بخش دیگرى از سخنان خود، گفت: اولین وظیفه ما این است که مطالب مشاوره را بر آموزه‌هاى دینى پایه ریزى کنیم و از تجربه هاى عقلا در دنیا نیز استفاده نماییم.

معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: لازم است آسیب شناسى صورت گیرد که کسانیکه مشاوره دادند، نتیجه مشاوره آن‌ها چه شد؛ آیا مشکل حل شد یا خیر؟ باید از نقاط قوت و ضعف مشاوره‌ها براى آینده استفاده کرد.

معاون اول قوه قضاییه بر کوتاه شدن فرآیندهاى جذب و معیار داشتن در مصاحبه‌ها و اختبارهاى شفاهى تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنى اژه‌اى اذعان کرد: باید مبانى و معیارهاى علمى منطبق بر مبانى خودمان شناسایى شود و بر اساس آن اقدام شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امانتدارى شرط اساسى و اصلى براى یک مشاور است، گفت: باید در زندگى افراد قدرى ورود کرد که تاثیر در جلوگیرى از فروپاشی و تزلزل داشته باشد و باید در این زمینه امانت دار بود.

در پایان این مراسم، با اهداى پروانه، از سوى کارشناسان اداى سوگند صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید