خبر فوری

سردخانه مستعان بندرعباس چگونه مجتمع تجاری می‌شود؟/ ابهام در تغییر کاربری و نوع صدور پروانه

به تازگی عملیات سنگین عمرانی برای تبدیل سردخانه مستعان به یک مجتمع تجاری در محدوده چهارراه داماهی بندرعباس شکل گرفته است که اما و اگرهایی در مورد آن مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، به تازگی سردخانه قدیمی مستعان که دارای زمین بسیار بزرگی در محدوده چهارراه داماهی بندرعباس است، شاهد عملیات گسترده عمرانی برای تبدیل آن به یک مجتمع تجاری است که اما و اگرها و شائبه‌هایی را در پی داشته است.

نوع اخذ پروانه ساختمانی و میزان تراکم در نظرگرفته شده برای این پلاک از یک سو و همین طور مجوز ایجاد تغییر کاربری با این حد از وسعت مورد پرسش بسیاری از مردم ساکن در این منطقه و همین طور فعالان حوزه عمرانی و توسعه شهری است.

ضروری است تا شهرداری درباره این پروژه بزرگ که پیش فروش واحدهای تجاری آن تا متری 150 میلیون تومان در املاکی‌های مناطق مجاور در حال رایزنی است، توضیح دهد تا سرنوشت سرمایه مردم مشابه با برخی پروژه‌های مشابه در این شهر نشود.

سردخانه مستعان به دنبال وقوع یک آتش سوزی به ظاهر صوری در سال‌های گذشته از فعالیت باز ماند و در حالی که کاربری این محدوده وسیع در شهر بندرعباس به عنوان کاربری سردخانه تعریف شده بود و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی بندرعباس و لزوم قرار داشتن شماری از سردخانه‌ها در محدوده شهر، این کاربری مورد تأکید قرار داشت اما حالا مردم شاهد سرکشیدن یک مجتمع بزرگ تجاری در محل این سردخانه هستند.

شهرداری بندرعباس باید پاسخگوی پرسش مردم در زمینه میزان حق و حقوق و عوارض شهرداری این پروژه، نحوه تغییر کاربری آن و نوع اخذ پروانه ساختمانی برای این پروژه باشد. پروژه‌ای که گفته می‌شود پروانه آن در حدود یک سال قبل و با برخی حواشی و در زمان شهردار پیشین منطقه یک بندرعباس صادر شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید