خبر فوری

شناسایی ۲ مورد کرونا انگلیسی در قشم / مبتلایان ‌قرنطینه شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۲ مورد مثبت ابتلا به کرونا انگلیسی در جزیره قشم خبر داد و گفت: این ۲ نفر طی سفر از امارات وارد این جزیره شده و هم اینک در قشم و بندرلنگه قرنطینه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از قشم، ‌فاطمه نوروزیان ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: در تست‌های گرفته شده از پرواز امارات به قشم، تست 2 مورد مثبت بود و مشخص شد این 2 نفر به نوع جهش یافته انگلیسی مبتلا شده‌اند.

وی افزود: این بیماران ساکن قشم و بندرلنگه هستند که از زمان تست‌گیری تاکنون در قرنطینه بوده‌اند، بیمار ساکن قشم 48 ساله و بیمار ساکن بندرلنگه نیز 24 ساله است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه این دو بیمار در حال حاضر شرایط مناسبی دارند از خانواده این بیماران هم تست گرفته شده است و با دیگران ارتباط نداشته‌اند. 

وی ادامه داد: با توجه به ثبت این نوع جهش یافته در هرمزگان از این به بعد وضعیت بحرانی خواهد بود و مردم استان باید موارد و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

نوروزیان اضافه کرد: این نوع جهش یافته ویروس کرونا 70 درصد شیوع بیشتری دارد و اگر از سوی مردم نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است به شرایط خوزستان دچار شویم که در حال حاضر آی سی یو آنها پر است و تخت خالی ندارند.

وی از مردم خواست حتما از دو ماسک استفاده کنند و از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد خودداری کنند تا به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید