خبر فوری

موسوی: سینما در شرایط کرونایی خانه امن مردم است

یک تهیه‌کننده سینما گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجربه نشان داد که در ایام شیوع کرونا سینما خانه امن مردم است.

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌و‌گو با ایکنا، سال ۹۹ را برای سینما سالی خاص توصیف کرد و گفت: سینما در سالی که گذشت شرایطی خاص داشت. ابتدا موضوع تولید آثار مطرح است. از اسفند سال گذشته بر اساس تصمیمی که اتحادیه تهیه‌کنندگان و معاونت سینمایی به همراه خانه سینما گرفتند، سینماها تعطیل شد، ولی از خرداد اقدام جدیدی آغاز شد که آن را تجربه نکرده بودیم.

موسوی افزود: در بحث تولید، تهیه‌کننده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا گروه ۴۰ الی ۷۰ نفره تولید فیلم به بیماری کرونا مبتلا نشوند. خوشبختانه برخی از همکاران بسیار موفق بود‌‌ه‌اند، چون همانگونه که در جشنواره فیلم فجر دیدیم، آثاری در این ایام تولید شدند هم عوامل بسیاری داشتند و هم بیماری کرونا به آنها آسیبی نرساند. «ابلق»، «بی‌همه‌چیز» و «شیشلیک» از جمله این تولیدات هستند. تولید فیلم در شرایط کرونایی هزینه‌های بالاتری را برای تهیه‌کنندگان رقم زده، ولی خوشحالم که ‌هزینه‌های اضافی باعث شد تا در سینما کسی به سبب ابتلا به کرونا جانش را از دست ندهد، هرچند متأسفانه در تلویزیون و برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی این اتفاق رخ داد.

وی با بیان اینکه در بحث اکران مشکلات چند برابر شده است، تصریح کرد: سینماها از تیر امسال باز شد، اما با شیوع موج دوم کرونا و نگرانی مردم، مجدداً تعطیل شدند و البته مدیران سینماها تلاش کردند تا تمام پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنند. با این حال هرچه به فصل پاییز نزدیک‌تر شدیم، مشکلات سالن‌داران بیشتر شد. شرایط پیش‌آمده باعث شد که سازمان سینمایی وام‌های ارزان‌قیمت به صاحبان سینما دهد تا بتوانند طلب‌های تهیه‌کنندگان را پرداخت کنند و ۵۰ درصد سرمایه تهیه‌کنندگان پرداخت شد، ولی دریافت نیمی دیگر با اشکال‌تراشی‌های صندوق امید برای تهیه‌کنندگان دشوار شد.

تهیه‌کننده «قرمز» ادامه داد: نزدیک شدن به ایام جشنواره، فصل جدیدی را برای سینما رقم زد، چون با امکان نمایش ۳۰ درصدی، مجدداً حضور در سینما‌ها با استقبال مواجه شد. نکته جالب درباره جشنواره فیلم فجر این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد که کسی به این بیماری مبتلا نشود.

موسوی در پایان تصریح کرد: مخالفان جشنواره به دنبال این بودند که با وجود یک بیمار، برای ضربه زدن به سینما بهانه‌ای بیابند، به طوری که با شایعه بیماری فردی در شب اختتامیه، دستاویزی برای حمله به جشنواره فیلم فجر پیدا کردند، هر‌چند این فرد در زمان فیلمبرداری به کرونا مبتلا شده بود و ربطی به اختتامیه نداشت. تأکید می‌کنم که سینما میزبان خوبی برای مردم بود و سالن‌های نمایش در قیاس با بسیاری از امکان عمومی دیگر امن‌ترین محل بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید