رشد سی درصدی مالی داشتیم


مدیر واحد فروش انتشارات علمی فرهنگی گفت: با وجود مشکلات سایت نمایشگاه در روز‌های اول، سهم انتشارات علمی و فرهنگی از خرید مردم بیش از 9 هزار جلد کتاب بود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی محمدجعفر کبریایی، مدیر واحد فروش انتشارات علمی فرهنگی، درباره تجربه حضور در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: استقبال از اولین نمایشگاه مجازی تهران بیش از انتظار همه ناشران و برگزارکنندگان بود و به همین دلیل چند روز اول نمایشگاه با توجه به استقبال خوب مردم سایت دچار مشکلات فراوان شد و از دسترس خارج شد. در ادامه هم با مشکلات فراوان روبه‌رو بود؛ با این همه بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال از این سایت خرید انجام شد که سهم انتشارات علمی فرهنگی از آن فروش بیش از 9 هزار جلد کتاب بود که از نظر ما این موضوع درخشان است.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از مشخصات کتاب‌ها (کدینگ یکتا مطابق استاندارد‌های جهانی، دسته‌بندی موضوعی و…)، توسعه و به‌روز‌رسانی دارایی‌های دیجیتال شرکت با هدف توسعه فروش اینترنتی و تعامل با مخاطبان، راه‌اندازی فروش آنلاین، کاهش زمان تحویل سفارش از میانگین ۷ روز به ۲۴ ساعت به واسطه اصلاح فرآیند سفارش کتاب، مکانیزه شدن سیستم فروش، رایزنی با مراکز توزیع و پخش‌های برتر حوزه نشر اهم فعالیت‌های این انتشارات در واحد فروش است.

کبریایی ادامه داد: با توسعه شبکه مویرگی فروش توانستیم کتاب‌هایمان را به دورترین نقاط کشور برسانیم و با توسعه فروش برخط نیز توانستیم کاری کنیم که مشتریانمان اگر خواهان خرید کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی باشند، در هر ساعت از شبانه‌روز بتوانند اقدام به خرید کنند و این خرید در اسرع وقت به دستشان برسد.

کبریایی افزود: برای رسیدن به این هدف چندین فرآیند را در دستور کار قرار دادیم. اول امضای تفاهم‌نامه در قالب بالغ بر ۲۰۰ قرارداد با مراکز خرید بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارزیابی‌ها روند رو به رشدی را در آن داشته باشیم. شاید سؤال شود که ۲۰۰ مرکز زیاد نیست. باید بگویم مشتریان کتاب انتشارات دو نوعند. یکی کتابفروشی‌های سطح شهر و دیگری مراکز پخش که وظیفۀ پخش و رساندن کتاب به کتابفروشی‌ها را دارند که در این دوره تمرکز بر توسعۀ هر دو مشتری بوده است. بر همین اساس توانسته‌ایم با پخش‌هایی که عمدۀ سهم بازار را در حوزۀ توزیع کتاب در اختیار دارند به تفاهم برسیم. اکنون در بیشتر استان‌ها نمایندگی داریم و می‌توانیم بگوییم کتاب‌هایمان در سراسر ایران پخش می‌شوند. دوم بازبینی مکانیزم ویزیتوری و ثبت سفارش فروشگاه‌های تهران و شهرستان بود. سومین کاری که کردیم ایجاد روش‌های نوین بازاریابی و فروش است. چهارمین فعالیت هم راه‌اندازی سامانۀ یکپارچۀ اطلاعات کتاب در جهت یکپارچگی اجزای مختلف فروش است. پنجمین کار نیز ایجاد بستر فروش نسخه دیجیتال کتاب‌های انتشارات است که به تازگی صورت پذیرفته است و به مرور توسعه خواهد یافت. آخرین کار ایجاد بستر معرفی کتاب‌های انتشارات در فضای مجازی و دیگر بستر‌های موجود در کشور است.

مدیر واحد فروش انتشارات علمی و فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: انتشارات علمی و فرهنگی در موضوع کتاب کودک با نشان «پرنده آبی» فعال است و بسیاری از تولیدات کودک این انتشارات بهترین جوایز مرتبط در کشور را از آن خود کرده است و خانواده‌ها با اطمینان می‌توانند کتاب‌های کودک انتشارات علمی و فرهنگی را برای کودکان خود تهیه کنند. در این زمینه نیز سعی ما بر این است تا با استفاده از ابزار‌های نوین همچون (واقعیت افزوده، انیمیشن و…) در معرفی این آثار به مردم عزیزمان فعالیتمان را گسترش دهیم. این فعالیت‌ها در رشد فروش کتاب‌های انتشارات تاثیر مطلوبی داشته است. گفتنی است که با وجود رکود شدیدی که در بازار کتاب حاکم است فروش انتشارات ما نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

بستر درج آگهی تُوار

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *