افزون بر ۲.۵ میلیون فعالیت در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید

هرمزبان – مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور( فهما) گفت: افزون بر ۲.۵ میلیون فعالیت از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری کشور در قالب طرح ملی ایران قوی در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

حسین براتی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهارداشت: به منظور هم افزایی و استفاده بهینه از همه ظرفیت ها در جهت تقویت کار مساجد و پرهیز از موازی کاری، همه دستگاه هایی که در حوزه مساجد فعالیت می کنند، عضو این شورا هستند.
وی از اضافه شدن به صفوف نماز جماعت مساجد به عنوان محوری ترین هدف فعالیت کانون های فرهنگی هنری یاد کرد و افزود: دستگاه های که در مسجد فعالیت می کنند یک همدلی و وفاقی نسبت به کار مسجد وجود دارد که ایجاد انگیزه بیشتر می کند که ما در حوزه مسجد با اقبال و توجه بیشتر حضور داشته باشیم.
مسوول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما ضمن قدردانی از دقت نظر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برای کاربردی کردن جلسات شورای هماهنگی کانون ها، عنوان کرد: این دقت نظر درسی بزرگی برای ماست که بدون تکلف و تشریفات برای اینکه یک جلسه خروجی مناسبی داشته باشد پیشنهادات ارزشمندی را ارائه دادید قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
براتی با بیان اینکه هرگونه فعالیت کانون فرهنگی هنری با نظارت حقیقی امام جماعت مسجد صورت می گیرد، افزود: امام جماعت رئیس هیات امنای کانون است و معرفی مدیر کانون هم باید از کانال امام جماعت صورت گیرد که این نگاه راهبردی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را می رساند که حضور معنادار امام جماعت در مسجد و محله را مد نظر قرار داده است.
وی بر تشکیل کمیته هایی در زیر مجموعه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و عنوان کرد: این کمیته ها می توانند وظایف مشورتی و حتی اجرایی را برعهده بگیرند و با توجه به اقتضائات محلی و استانی کمک کار شورا باشند.
مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه جلسات شورا از سال آینده حداقل هر فصل یکبار برگزار شود، گفت: در صورت برطرف شدن کرونا این جلسات به صورت حضوری و در غیر این صورت به روش مجازی و نیمه حضوری برگزار شود.
وی از بهره گیری از فضای مجازی به عنوان رویکرد جدی ستاد فهمای کشور نام برد و تصریح کرد: بیش از ۲۵ میلیون فعالیت از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری کشور در قالب طرح ملی ایران قوی در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید.
براتی افزود: بنابرخودارزیابی کانون ها برای اجرای این تعداد برنامه نظیر برگزاری نشست های قرآنی، تفسیر قرآن، دوره های آموزشی، کتابخانه ای، مشاوره ای، اردویی، نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی دریافت مجوز الکترونیکی توسط کانون ها را یکی از سیاست های مهم ستاد در سال جاری برشمرد و تاکید کرد: تلاش بچه های مسجد برای دریافت این مجوز در دوران کرونایی باید در دستور کار ستادهای استانی قرار گیرد.
مسوول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن هرمزگان در جمع ۱۰ استان دارای بیش از هزار کانون فرهنگی هنری، یادآور شد: ستاد مرکز به استانی همچون هرمزگان به صورت ویژه توجه دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید