موقوفات منبع پایداری برای تامین مالی حوزه‌های علمیه است

هرمزبان – سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: موقوفات منبع پایداری برای تامین مالی حوزه‌های علمیه است که نیازمند خلاقیت و ابتکار برای بهره‌گیری از این ظرفیت برای تقویت حوزه‌های علمیه می‌باشد.

علی رئوفی روز یک‌شنبه در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه جنوب کشور به میزبانی به میزبانی هرمزگان در شرکت گاز این استان اظهارداشت: کاهش وابستگی حوزه‌های علمیه به کمک‌های مالی دولتی زمینه ساز استقلال، رشد و ترقی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در مناطق روستایی موقوفات خوبی دارند که با سرمایه‌گذاری در این موقوفات می‌توان به تقویت حوزه‌های علمیه کمک کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: با توجه به موقعیت ویژه صنعتی، کشاورزی و تجاری هرمزگان زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه موقوفات مهیا است.

رئوفی، گسترش وقف در زمینه علم و دانش نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه است، افزود: نیاز واقعی جامعه امروز توسعه علم و دانش است و باید از ظرفیت وقف برای رشد این حوزه بهره برد.

وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته فرهنگ وقف به ویژه وقف برای علم و دانش جایگاه ویژه‌ای دارد که سبب رشد و توسعه آنها شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: گسترش فرهنگ وقف در زمینه علم و دانش برای رشد بنیه علمی کشور و تربیت دانشجویان مستعد بیش از پیش ضروری است و رشد این فرهنگ به عنوان بزرگترین خدمت به جامعه است.

نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان به میزبانی استان هرمزگان در سالن جلسات شرکت گاز این استان برگزار شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید