تأیید خبر فارس/ بنادر هرمزگان در تهران مالیات می‌دهند!

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: متأسفانه برخی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در هرمزگان که همه درآمدشان از هرمزگان است، بر خلاف قانون، مالیات و عوارض ارزش افزوده خود را در تهران پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، مهدی دسینه پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در استان هرمزگان 1000 واحد صنعتی مشغول فعالیت است که بدلیل وجود زمینه‌های متنوع فعالیت و قرارگیری در کنار دریا و نزدیکی به کانون‌های صادراتی، مزیت منحصربفردی در کشور برای توسعه سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

وی افزود: هرمزگان هنوز نتوانسته سهم خودش را با توجه به نقشی که در تأمین بودجه کشور بر عهده دارد و قانون برای آن تعیین کرده، بگیرد و لذا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در این زمینه افزایش توجه به این مسأله به منظور جذب منابع بیشتر برای توسعه استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با تصریح بر این که وجود ساختار ذیحسابی در دستگاه‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین ابزارهای نظارتی قوه مجریه بر عملکرد دستگاه‌های خویش است، اضافه کرد: توجه به دغدغه‌های ذیحسابان دستگاه‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات ناشی از عدم توجه به قانون در هزینه‌کردها را گرفته و سبب هدایت مناسب اعتبارات به سمت و سوی مأموریت‌های تخصصی آن سازمان و دستگاه مربوطه شود.

دسینه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره صحت پرداخت مالیات توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در تهران بر خلاف قانون، گفت: طبق ماده 110 قانون پرداخت مالیات‌های مستقیم که 95 از سوی مجلس شورای اسلامی نیز اصلاحاتی در مورد آن صورت گرفت، شرکت‌ها و سازمان‌ها وظیفه دارند مالیات خود را در محل فعالیت خود بپردازند و واحدهایی نظیر اداره کل بنادر و دریانوری و شرکت نفت ستاره خلیج فارس مالیات خود را خارج از استان و در تهران پرداخت می‌کنند که این کار غیرقانونی است.

وی در همین زمینه توضیح داد: در سال 96 فقط مالیات ارزش افزوده شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیش از 800 میلیارد تومان بوده است که در تهران پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، 3 درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده هر شرکت و یا سازمانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان منطقه اختصاص می‌یابد که در صورت پرداخت صرف توسعه و آبادانی همان منطقه خواهد شد.

دکتر دسینه همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به سهم 220 میلیارد تومانی هرمزگان و تخصیص آن از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و گفت: تلاش برای ساماندهی و سنددار کردن اموال و املاک دستگاه‌های دولتی یکی از جدی‌ترین اولویت‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بشمار می‌رود.

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید