خبر فوری

افزایش 10 درصدی صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا مجرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمل و نقل ایمن، سریع و مطمئن، مستلزم به کارگیری از وسیله نقلیه برخوردار از سلامت فنی است، نقص فنی موجود در وسیله نقلیه ترابری می‌تواند علاوه بر مخاطر‌ه‌آمیز نمودن تردد، زمان حمل را نیز طولانی نماید و زندگی متصدیان و سایر خدمه و سرنشینان وسایل نقلیه عمومی را با خطرات جدی مواجه سازد.

وی افزود: کنترل و پالایش ایمنی موجب شده است از حضور وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی در راه‌ها که هر یک از آنها می‌توانند عامل بروز تصادف رانندگی در جاده‌ها باشند، جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: 3 مرکز صدور برچسب معاینه فنی با داشتن سیستم‌های کنترلی و آنلاین برخط جهت بازدید وسائط نقلیه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین و به‌منظور به حداقل رساندن تردد وسائط نقلیه دارای نقص فنی استان در حال فعالیت هستند.

مجرد با اشاره به عملکرد 8 ماهه اول سال جاری اظهار کرد: مطابق آمار، سامانه آنلاین صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین تعداد 23 هزا و 49 مراجعه به سه مرکز فعال استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/11 درصد افزایش داشتیم که با توجه به انجام معاینات فنی و تست‌های مربوطه از این تعداد مراجعه 22 هزار و 417 برگ معاینه فنی صادر گردیده و تعداد 632 خودرو سنگین در معاینات فنی رد شده‌اند که تعداد صدور برگ معاینه فنی در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در آبان‌ماه تعداد 9 میلیون و431 هزار و 343 تردد در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته که 32 درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس با 403 هزار و 268 وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل 212 وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرشهید رجائی – بندرعباس با نرخ جریان تردد 1121 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مجرد سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای ترددشمار استان در مدت مذکور را 75 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 7/97 کیلومتر در ساعت مربوط به محور بندرلنگه – سه راهی چارک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با 22 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه راهی چارک-بندرلنگه بوده و گفتنی است که 10 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی-بندرعباس با 235 هزار و  428  وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

این مسؤول عنوان کرد: از مجموع کل تردد 14 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور دشت امام- فین با 115 هزار و 645 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در تمامی محورهای استان دوربین‌های ترددشمار و کنترل سرعت این اداره‌کل در طول شبانه‌روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌کنند بیان داشت: اطلاعات متخلفان سرعت غیر مجاز به‌صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *