گردش اسکار امریکایی دور «خورشید» ایرانی

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران انتخاب فیلم سینمایی «خورشید» در میان ۱۵ نامزد اولیه جایزه اسکار بین‌المللی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، با اعلام نامزدهای اولیه نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی نیز به عنوان یک از ۱۵ فیلم راه‌یافته به این فهرست معرفی شده و مجیدی که پیش از این در سال ۱۹۹۸ با فیلم «بچه‌های آسمان» سینمای ایران را برای نخستین بار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی زبان (بین‌المللی) برده بود، پس از ۲۳ سال این فرصت را یافته تا بار دیگر فیلمش را در جمع برترین آثار غیرانگلیسی زبان سال سینما ببیند. 

سینمای ایران تاکنون چهار بار در جوایز سینمایی اسکار به جمع نامزدهای نهایی راه یافته و ماحصل آن نیز دو جایزه در شاخه بهترین فیلم خارجی زبان بوده است. پس از نامزدی تاریخی فیلم «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ در شاخه فیلم خارجی زبان، اصغر فرهادی دو بار با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» (۲۰۱۱) و «فروشنده» (۲۰۱۶) به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافت و دو بار سینمای ایران را صاحب مجسمه طلایی اسکار کرد.

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران انتخاب فیلم سینمایی «خورشید» در میان ۱۵ نامزد اولیه جایزه اسکار را به شرح زیر تبریک گفت:

«سینمای ایران همچنان به عنوان پرچمدار فرهنگی کشورمان به پیش می رود و افتخار می‌آفریند. انتخاب خورشید به عنوان یکی از پانزده فیلم سینمایی اسکار خارجی را به هنرمندان سینمای ایران ، مردم فرهیخته و حامی همیشگی سینمای ایران و اقایان مجید مجیدی کارگردان و امیر بنان تهیه کنندگان خورشید تبریک و تهنیت می گویم و برای آنان آرزوی موفقیت بیشتر را داریم». 

«خورشید» که بیست و ششمین نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار است، یک قدم تا ثبت پنجمین نامزدی سینمای ایران در جوایز اسکار فاصله دارد. 

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید