طباطبایی‌نژاد: خوب بود/ حناچی: نمایش فقر وظیفه است/ صالحی: سینما در خون مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: امسال با شرایط شیوع ویروس کرونا و با وجود شرایط سخت تولید و اکران، بیش از 50 اثر تولید شدند که شاهد اکران 16 اثر در جشنواره بودیم. این اتفاق حاکی از این است که سینما در روح و رگ و خون مردم ایران جاری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، عصر امروز؛ 22 بهمن با اظهارات دبیر جشنواره آغاز شد.

طباطبایی‌نژاد در سخنانی گفت: دو ماه پیش نمی‌دانستیم امکان برگزاری حضوری جشنواره را به خاطر کرونا داریم یا نه؛ اما چهار هزار سانس نمایش در این دوره از جشنواره با رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و جشنواره روند خوبی را طی کرد. امیدوارم امسال، سال خوبی برای سینمای ایران باشد.

در ادامه کلیپی از روند برگزاری جشنواره پخش و سپس یادی از علی انصاریان و نیز کلیپی از هنرمندان درگذشته یک ساله اخیر سینما پخش شد.

در ادامه پیروز حناچی؛ شهردار تهران در سخنرانی گفت: سال گذشته همین روزها بود که بیماری منحوس کرونا آغاز شد و یکی از پیامدهایش فراگیری فقر بود و برای ما مشکلات مضاعفی ایجاد کرد، چراکه ما مسئله تحریم‌ها را نیز داشتیم. تاثیر این مسئله در جشنواره به وضوح مشهود بود و دیدیم که اغلب آثار با موضوع فقر تولید شدند. اتفاقاً به تصویر کشیدن دردهای جامعه وظیفه هنرمندان است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم. 

سینما جای خود را به سرعت در ایران باز کرد

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین به ایراد سخنانی کوتاه پرداخت و تصریح کرد: سینما گرچه پدیده مدرنی در ایران است، اما به سرعت جای خود را در فرهنگ ایرانی باز کرد. ما تجربه جنگ را داشتیم و سینمای ایران که تازه به خود آمد در سال‌های آغازین جنگ با سالی 20 اثر تولیدی کار خود را آغاز کرد اما در انتهای جنگ با تولید سالی 50 فیلم از آن دوران عبور کرد.

سینما در روح و رگ و خون مردم ایران جاری است

وی در پایان تاکید کرد: امسال هم شرایط شیوع ویروس کرونا را داریم که با وجود شرایط سخت تولید و اکران، بیش از 50 اثر تولید شدند که شاهد اکران 16 اثر در جشنواره بودیم. این اتفاق حاکی از این است که سینما در روح و رگ و خون مردم ایران جاری است و از هنرمندان و عوامل برگزارکننده جشنواره ممنونم که چراغ سینمای ایران را روشن نگاه داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید