خبر فوری

عملیات احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس آغاز شد

عملیات اجرایی احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و همتی استاندار هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، کلنگ احداث بزرگ‌ترین شهرک آموزشی کشور عصر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و همتی استاندار هرمزگان و دیگر مسؤولان و نمایندگان استان به زمین زده شد.

این شهرک آموزشی در قالب 10 فضای اموزشی 12 کلاسه شامل پنج فضای آموزشی دخترانه و پنج فضای آموزشی پسرانه طراحی شده است و بیش از سه هزار و 500 نفر از دانش آموزان امکان استفاده از این فضا را دارند و می تواند کمبود فضای آموزشی در شهرک پیامبراعظم (ص) را جبران کند.

 

زمین این شهرک آموزشی نیز به مساحت 20 هکتار با تأکید همتی استاندار هرمزگان به صورت رایگان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته است که با توجه به کاربری‌های مختلف در نظر گرفته شده برای این زمین، امکان تأمین منابع مالی برای نگهداری اماکن این مجموعه از محل پلانهای تجاری طراحی شده در فضای بیرونی این مجموعه نیز وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در آئین کلنگ زنی این پروژه گفت: این شهرک آموزشی  با توجه به معیارهای مطرح شده در سند تحول بنیادین که بر متمرکز کردن فضای آموزشی تأکید دارد طراحی شده و امکان دسترسی به فضاهای ورزشی، خدماتی و فرهنگی برای تمام مدارس در قسمت مرکزی سایت فراهم شده است.

 

عملیات اجرابی نخستین مدرسه نیز با تأکید استاندار هرمزگان و تأمین مالی 100درصدی پروژه از سوی شرکت فولاد هرمزگان در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع آغاز شده است. 

مساحت فضای آموزشی این شهرک 25 هزار متر مربع و فضای خدماتی، اداری، فرهنگسرا و درمانگاه فرهنگیان نیز در مجموع 15هزار متر مربع مساحت دارد.

 

این شهرک آموزشی با مشارکت 50 درصدی خیران و مشارکت 50 درصدی سازمان نوسازی احداث خواهد شد.

استاندار هرمزگان زمان بهره برداری این پروژه را هفته دولت سال آینده اعلام کرد.

عکس: زینب نورالدینی

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/س

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید