خبر فوری

ترویج نشاط و همبستگی میان مسلمانان عرب‌زبان در برنامه «یوم جدید»

یزدانی، تهیه‌کننده برنامه «یوم‌ جدید» بیان کرد: این برنامه از جنس برنامه‌ای ترکیبی برای صبحگاه است که اطلاعات مناسب را همراه با نشاط به خانواده‌ها منتقل کند و هر روز با چهار کارشناس روی آنتن شبکه الکوثر می‌رود. مخاطبان این برنامه عموم مردم عرب‌زبان در جهان هستند و تلاش داریم که موجب نشاط و همبستگی میان جامعه اسلامی شویم.

میلاد یزدانی، تهیه‌کننده برنامه «یوم‌ جدید» شبکه الکوثر، اظهار کرد: «یوم جدید» برنامه‌ای ترکیبی برای صبحگاه است که اطلاعات مناسب و نشاط را به خانواده‌ها منتقل کند و هر روز با چهار کارشناس روی آنتن شبکه الکوثر می‌رود. مخاطبان این برنامه را عموم مردم عرب‌زبان هستند، ولی در این بین، بانوان و خانواده‌ها که ابتدای روز فراغت بیشتری برای تلویزیون دارند، بیشتر آن را تماشا می‌کنند. زمان این برنامه به وقت تهران، ساعت 10:30 صبح است. هر هفته یک محور را مورد بررسی قرار می‌دهیم که یکی از همکاران آن محور را به ریزمحورهایی تقسیم می‌کنند و کارشناسان برنامه درباره آن به گفت‌و‌گو می‌پردازند.

وی افزود: آیتم‌های برنامه «یوم جدید» را نماهنگ و موسیقی‌های ترکیبی که هنرمندان شیعه درباره ائمه(ع) و موضوعات مذهبی خوانده‌اند، تشکیل می‌دهد. بخش متمایزی هم موسوم به «هنا ایران» داریم که بخش‌های مختلف گردشگری ایران را معرفی می‌کند. بخش‌های مشاوره، خانواده و … هم در برنامه داریم. لازم به ذکر است، قبل از محدودیت‌ها، روزانه سه کارشناس در «یوم جدید» حضور داشتند و اکنون به خواست شبکه و خود کارشناسان از طریق اسکایپ از نظراتشان استفاده می‌کنیم، البته قبلاً هم علاوه بر مهمان داخل استودیو با کارشناسانی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی ایالات متحده در برنامه تماس می‌گرفتیم که خیلی مورد توجه بینندگان بود.

بیشترین مخاطبان در آیتم کارشناسی اجتماعی و بخش پزشکی

تهیه‌کننده برنامه «یوم‌ جدید» درباره میزان اسقبال مردم عرب‌زبان کشورهای منطقه از این برنامه اظهار کرد: عرب زبان‌ها از کشورهای عربی مانند سودان و سوریه، حوزه خلیج فارس تا کشورهای غیرعربی که دارای جمعیتی از اعراب هستند. مانند برزیل، آلمان و استرالیا به ما پیام می‌دهند. به ویژه آیتم کارشناسی اجتماعی و بخش پزشکی برنامه بیشترین بیننده را دارد و پیامک‌های بسیاری از طریق واتس‌آپ دریافت می‌کنیم.

یزدانی تأکید کرد: تصور می‌کنم برنامه‌هایی مانند «یوم جدید» الکوثر می‌تواند موجب نشاط و همبستگی میان جامعه اسلامی شود. به عنوان یک تهیه‌کننده جوان که چند سال همکاری با صداوسیمای جمهوری اسلامی را تجربه کرده‌ام، خیلی دوست دارم کارهایی شبیه به «یوم جدید» را تهیه کنم که ویژگی مهم آن ارتباط با مردم است.

وی در پایان به سختی‌های تولید برنامه به خاطره‌ای از همکاری خود با شبکه الکوثر اشاره و بیان کرد: در نوروز سال 1399 که همراه محدودیت‌های شدید در تهران بود، در شب مبعث برنامه داشتیم و دقیقاً همان شب قرار بود به خواستگاری بروم. مجبور بودم به شبکه بروم، ولی خانواده همسرم مرا روی آنتن الکوثر دیدند و به من گفتند از همان گل‌های دکور برنامه برای مراسم بیاورید و گل جدید نیاور. این همزمانی مبعث و نوروز، برنامه الکوثر و خواستگاری برایم اتفاق فراموش‌نشدنی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید