خبر فوری

آموزش بیش از هزار هرمزگانی در زمینه اقتصاد مقاومتی

هرمزبان:مسئول سازمان بسیح سازندگی هرمزگان گفت: یکهزار و ۱۰۴ نفر طی سال جاری در زمینه های مختلف مرتبط با اقتصاد مقاومتی در این استان آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سرهنگ پاسدار محمد رضا آران در دیدار با فرماندار بندرعباس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی از ضروریات مهم و اساسی امروز کشور است و همه باید نسبت به تحقق آن احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از هشت میلیارد و 90 تومان به 570 متقاضی طرح های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان در سال 93، خاطرنشان کرد: همه افراد دریافت کننده تسهیلات در دوره های آموزشی مرتبط شرکت کردند.

سرهنگ پاسدار آران با بيان اينكه در سال جاري 70 درصد تسهيلات به ارزش 10 ميليارد و 220 ميليون تومان به سازمان بسيج سازندگي هرمزگان واگذار شده، تصریح کرد: تا پايان مهرماه مبلغ 5 ميليارد تومان به متقاضيان ارائه شد.

وی با اشاره به اينكه تسهيلات بسيج سازندگي در دو قالب صنابع تبديلي و اقتصاد مقاومتي ارائه مي‌شود، افزود: پرورش دام سبك و سنگين، پرورش كبك، بلدرچين، مرغ محلي، پرورش ميگو، پرورش ميپو، پرورش قارچ، اسانس گيري، خشك كردن و غيره از جمله اين طرح‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان در ادامه گفت: اقشار مختلف مردم كه شرايط و ظرفيت راه اندازي واحدهاي توليدي را دارند مي‌توانند به يكي از نواحي بسيج سازندگي جهت تشكيل پرونده جهت معرفی به بانک عامل و دریافت تسهیلات مراجعه كنند.

وی با اشاره به چگونگي عرضه محصولات اقتصاد مقاومتي، بیان كرد: شركت بين‌المللي نگار نصر كليه كليه خدمات جهت عرضه محصولات توليدي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي به بازارهاي داخلي و خارجي را انجام مي‌دهد.

فرماندار بندرعباس نيز در اين ديدار با اشاره به ظرفيت‌هاي بزرگ روستاها جهت اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي و محصولات كشاورزي گفت: شوراهاي روستا مي‌تواند نقش مهم و موثري در حمايت از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي داشته باشد.

وی با بيان اينكه بودجه‌هاي خوبي براي ساخت اماكن عمومي و مذهبي به شوراي روستاها داده مي‌شود گفت: بسيج سازندگي مي‌تواند براي محروميت زدايي از ظرفيت شوراي روستاها استفاده كند.

پایان پیام/
منبع: خبرگزاری شبستان

کد خبر: 394910

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید