خبر فوری

تساوی پورتو مقابل براگا در شب گلزنی طارمی از راه دور

هرمزبان – همچون بازی لیگ، مهدی طارمی گل زد، پورتو اخراجی داد، مهدی طارمی از بازی خارج شد و براگا گل تساوی را به ثمر رساند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال، پورتو مهمان براگا بود که این بازی با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید. سناریوی این بازی دقیقا شبیه به بازی لیگ بود. در آن بازی پورتو که 2 بر 0 از حریف خود جلو بود، با تعویض طارمی و اخراج خسوس کرونا، 10 نفره شد و 2 گل دریافت کرد و نتیجه 2-2 شد. اما در این بازی؛ مهدی طارمی در دقیقه 9 گل اول تیمش را به ثمر رساند. لوئیز دیاز در دقیقه 70 اخراج شد، مهدی طارمی در دقیقه 87 از زمین بازی خارج شد، ماتئوس اوریبه در دقیقه 97 دومین اخراجی پورتو شد و براگا در دقیقه 102 گل تساوی را به ثمر رساند.
از حواشی این بازی می توان به دقایق آخر اشاره کرد که آمبولانس در پی مصدومیت یکی از بازیکنان، وارد چمن شد اما به سختی و با کمک سایرین بیرون رفت و همین باعث شد که بازی 12 دقیقه وقت اضافه داشته باشد. بنفیکا و استوریل دیگر بازی نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.
مهدی طارمی که سه شب قبل در نخستین مسابقه نیم‌فصل دوم لیگ برتر پرتغال نمایش فوق‌العاده‌ای با گلزنی مقابل براگا داشت، این بار در جام حذفی و برابر همین تیم خوش درخشید و یک بازی حساس را برد. در دیدار آغازین دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، تیم پورتو که مهدی طارمی را برای ششمین بازی پیاپی در ترکیب و خط حمله داشت، در استادیوم مونیسیپال براگا، مقابل این تیم قرار گرفت. پورتو که از شروع مسابقه نمایش هجومی را در دستور کار قرار داده و کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت، روی یک فرصتی که حمله جدی هم نبود، روی فرصت‌طلبی و جای‌گیری عالی ستاره ایرانی‌اش توانست خیلی زود در خانه براگا به گل برسد.
ویلسون مانافا، مدافع راست پورتو در دقیقه 9 پاس بلندی از زمین خودی به پشت مدافعان براگا داد تا موقعیت‌سازی کند، اما خروج بی‌موقع و ضربه سر اشتباه ماتئوس، دروازه‌بان این تیم موجب شد تا توپ به مهدی طارمی که مقابل او حضور داشت، برسد و این مهاجم ایرانی بدون مکث و با ضربه چیپ بغل پای چشم‌نواز گلزنی کند. طارمی در دقیقه 32 هم با حرکت در عرض داخل محوطه جریمه براگا خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت پای راست محکم و زمینی او را ماتئوس برزیلی دفع کرد تا ستاره ایرانی پورتو را در رسیدن به گل دوم ناکام بگذارد. پورتو با تک گل مهدی طارمی با برتری یک بر صفر به رختکن رفت، اما در نیمه دوم و به ویژه پس از دقیقه 70 که لوئیز دیاز را بخاطر اخراج از دست داد، فشار زیادی را روی دروازه‌اش تحمل کرد که اگر درخشش په‌په نبود، دروازه این تیم باز می‌شد.
بعد از خطای شدیدی که دیاز روی دیوید کارمو، بازیکن براگا انجام داد و منجر به حضور آمبولانس درون زمین شد، بازی برای لحظاتی به وقفه افتاد که البته توقف بیش از حد در این لحظه بخاطر عدم حرکت آمبولانس روی زمین چمن ورزشگاه مونیسیپال بود؛ اتفاقی که موجب شد بازیکنان دو تیم آمبولانس را تا کنار زمین هُل بدهند و صحنه عجیبی در این دیدار رقم بخورد.
طارمی پس از زدن گل تماشایی مقابل براگا و 38 لمس توپ، 14 پاس با دقت 67 درصدی، دو شوت در چارچوب، یک شوت به اوت، سه تلاش برای دریبل موفق، 6 برتری در دوئل‌های زمینی، سه برتری در نبردهای هوایی، دو تکل و یک بار گرفتن خطا، در دقیقه 87 جای خود را به اوانیلسون داد. پس از خروج طارمی فشار حملات براگا بیشتر شد که در همین حین و در دقیقه 7+90 ، ماتئوس اوریبه با یک حرکت غیر ورزشی بی‌مورد و ضربه با سر به صورت بازیکن حریف، با کارت قرمز داور مواجه شد و بازی را به تنش کشید که همین اتفاق نیز برای بهم خوردن تمرکز پورتو کافی بود.
یاران طارمی که در لحظات پایانی 9 نفره شده و فشار بی‌امانی روی دروازه‌شان می‌دیدند، در دقیقه 12+90 گل تساوی را روی یک ریباند و با شوت زمینی فرانسرجیو دریافت کردند تا برتری را در خانه براگا از دست بدهند. پس از این گل، بازی تا دقیقه 15+90 ادامه داشت و در نهایت پورتو در بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی مقابل براگا به تساوی یک بر یک رضایت داد. تیم فوتبال پورتو در شرایطی پیروزی مقابل براگا را با تساوی عوض کرد که 72 ساعت قبل هم در هفته هجدهم لیگ برتر پرتغال با دو گل از این تیم پیش افتاده بود، اما پس از دقیقه 87 دو گل خورد و به یک امتیاز بسنده کرد؛ مسابقه‌ای که مثل دیدار حذفی با دو اخراجی برای یاران طارمی همراه بود! اما اتفاق مهم برای مهدی طارمی در دیدار با پورتو طلسم‌شکنی‌اش پس از یک سال و نیم حضور در فوتبال پرتغال بود که او را دوباره تبدیل به تیتر نخست رسانه‌های ورزشی پرتغال کرد.
ستاره ایرانی پورتو فصل گذشته که در ریو آوه عضویت داشت، 18 گل در لیگ برتر پرتغال، دو گل در جام حذفی و یک گل در لیگ‌کاپ به ثمر رسانده و امسال هم با پیراهن پورتو 8 گل در لیگ برتر پرتغال و چهار گل در جام حذفی زده بود که تمام این 33 گل در داخل محوطه جریمه به ثبت رسید. اما مهدی طارمی در دیدار مقابل براگا علاوه بر اینکه یک چیپ زیبا به ثمر رساند، توانست در فوتبال پرتغال طلسم‌شکنی کند و نخستین گل خود بیرون از محوطه جریمه را هم بزند؛ اتفاقی که جلب توجه زیادی بین هواداران فوتبال در این کشور کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید