۳۶۲ میلیارد پروژه ارمغان نهمین روز دهه فجر در ابوموسی

فرماندار ابوموسی از افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه با افزون بر ۳۶۲ میلیارد ریال همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از ابوموسی، رضا پوربابایی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دهه فجر این شهرستان اظهار داشت: همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر سه پروژه با افزون بر 362 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: نهالستان شهرداری ابوموسی با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: نهال‌های این نهالستان با شرایط اکولوژیکی منطقه سازگار است و خودکفایی شهرستان در تامین نهال‌های مورد نیاز، مقابله با گرد و غبار و توسعه فضای سبز از جمله اهداف ایجاد آن به شمار می‌رود.

پوربابایی ادامه داد: فضایی تحت عنوان باغ پرندگان نیز در کنار نهالستان ابوموسی در حال تکمیل می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین اسکله رمپ فلزی شناور بندر ابوموسی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به منظور بهره‌مندی شهروندان از مزایای آن افتتاح شد.

فرماندار شهرستان ابوموسی گفت: با بهره‌برداری از این رمپ می‌توان ضریب ایمنی شناورها بویژه شناورهای لندینگ‌کرافت را در امر تخلیه و بارگیری در بدترین شرایط جوی افزایش داد و اسکله در راستای تسهیل پهلوگیری شناورهای تجاری، مسافربری، صیادی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوربابایی بیان کرد: بهره‌برداری از این گونه طرح‌های ساحلی و بندری با توجه به سیاست دولت مبنی بر توسعه جزایر نقشی محوری دارد و بر این اساس حوزه بنادر و دریانوردی جزایر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های بندر ابوموسی، پروژه‌های احداث ساختمان مرجع دریایی و ساختمان اداری، تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر، توسعه بازوهای اسکله، ایجاد سیستم اعلام و اطفای حریق در این بندر و پروژه‌هایی این قبیل در دست اقدام می‌باشد.

فرماندار شهرستان ابوموسی افزود: در این روز همچنین کلنگ احداث رمپ بتنی حوضچه شناورهای صیادان ابوموسی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به زمین زده شد.

پوربابایی اظهار داشت: با توجه به فضای مساعد این منطقه برای فعالیت‌های شیلاتی، این ظرفیت و اشتغالزایی ناشی از آن مورد توجه قرار دارد.

وی بیان کرد: 40 درصد از جمعیت ابوموسی را جامعه صیادی تشکیل می دهند و این پروژه با تسهیل در پهلوگیری و ایجاد مکان مناسب جهت استقرار شناورهای صیادان و جلوگیری از آسیب به شناورها در زمان مواج شدن دریا با همکاری ندسا احداث خواهد شد.

به گزارش فارس، شهرستان ابوموسی یا بوموسی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است و مرکز آن شهر ابوموسی است.

این شهرستان با حدود هفت هزار و 500 نفر جمعیت شامل شش جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک می‌باشد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید