خبر فوری

حجت الاسلام بارانی: مسئولان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ضرر کشاورزان تدبیری بیندیشند

هرمزبان:حجت الاسلام بارانی گفت: مسئولان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان میناب  برای جلوگیری از خشک شدن مزارع کشاورزی و ضرر بیشتر کشاورزان تدبیری بی اندیشند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبانبه نقل از پایگاه خبری هشت بندی،حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه در هشت بندی از تشییع باشکوه شهدای گمنام در میناب و سندرک  و دست اندرکاران و برنامه ریزان این مراسم قدردانی نمود.

 وی در ادامه در این باره به دو نکته اشاره و بیان داشت: منافقین و برخی از  غافلان داخلی شبهه ای را مطرح می کنند  که انقلاب  57 با نظر عامه مردم به وقوع پیوست و ما در آن دوران نبودیم  و اکنون عامه مردم به ویژه نسل جوان شاید انقلاب را قبول نداشته باشند و باید فرصتی داده شود  رای گیری شود  تا مدل نظام  انتخاب گردد و جواب آنها همین تشییع پیکیر پاک شهدا است که یک مدل همه پرسی است  و این حضور پر شور مردم در همه نقاط کشور تاییدیه ای است برای نظام اسلامی ایران  حول ولایت فقیه .

حجت الاسلام بارانی در ادامه به روز شهادت شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی اشاره و بیان داشت: ما اسوه های بی نظیری در دفاع مقدس داشته ایم که نیاز است مسئولان آموزش و پرورش به ویژه مربیان پرورشی این اسوه ها را به نسل های دیگر  به ویژه دانش آموزان معرفی نمایند .

امام جمعه هشت بندی همچنین با اشاره به روز ملی استکبار جهانی گفت: روز  13 آبان یادآور سه حادثه تاریخی در نزد ملت ایران است که چهره کریح  و بدون بزک آمریکا را نشان می دهد ، حادثه اول تبعید امام امت است و در 13 آبان  سال 43 بعد از آنکه رژیم  به هیچ وجه حریف امام نشدند وی را به ترکیه تبعید کرد ، حادثه دوم  شهادت دانش آموزان در صحن دانشگاه تهران است که به همین مناسب به روز دانش آموز نامگذاری شده است و حادثه  سوم  تسخیر لانه  جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که این حادثه آنقدر مهم بود که حضرت امام آن را انقلاب دوم نامیدند .

وی در ادامه تصریح کرد: ملت ایران خیانت های آمریکا را علیه شان فراموش نمی کنند ولی متاسفانه برخی در پی تطهیر چهره آمریکا در نزد ملت ایران هستند و همه آنها بدانند ملت بصیر ایران راه دوستی با آمریکا را درپیش نخواهد گرفت  و 13 آبان امسال پرشورتر از همیشه در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

خطیب جمعه هشتبندی  و توکهور در ادامه خاطر نشان کرد: در سیاست های خصمانه آمریکا تغییری مشاهده نمی شود و حضور پر شور مردم می تواند مشت محکمی بر یاوه گویی های این کشور استکباری باشد.

حجت ااسلام بارانی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه  به فصل برداشت محصولات کشاورزی درهشتبندی به چند نکته اشاره در این باره بیان داشت: در سال گذشته  کشاورزان گوجه کار با مشکلات اساسی روبرو شدند  و مسئولان مختلفی از مرکز کشور و استان و شهرستان با حضور در منطقه پیگیر موضوع شدند  و  سرانجام مقرر شد برای جلوگیری از ضرر کشاورزان محصولات آنها به نرخ تضمینی خریداری شود.

وی در ادامه افزود: ولی متاسفانه هم اکنون مسئولان به جای خرید تضمینی صحبت از خرید توافقی محصولات می کنند  که این موضوع حق کشاورزان را تضییع می کند  و تاکنون 32 درصد از کل مطالبات گوجه کاران  پرداخت گردیده است  و قریب به یک سال از خرید محصول تولید گوجه کاران  گذشته است و مطالبات آنها به طور کامل  پرداخت نشده است و مسئولان نباید زحمت و عمر کشاورزان را به بازی بگیرند و حق و حقوق باید سریعاً پرداخت گردد.

وی در ادامه افزود: کشاورزان به هزار امید و آرزو به کشت و کار می پردازند و سال گذشته نه برای سود کشاورزان بلکه برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی بر زمین مانده آنها  شد و اگر مسئولان اقدامی برای حمایت از کشاورزان انجام می دهند باید درست انجام دهند و در انجام آن کوتاهی صورت نگیرد و در پرداخت حق و حقوق کشاورزان کوتاهی نگردد  و اگر اقدامی در راستای حمایت از کشاورزان انجام می گیرد به سرانجام برسد و به درخواست های کشاورزان توجه بشود.

امام جمعه هشت بندی به موضوع فروش محصولات تولیدی امسال کشاورزان پرداخت و بیان داشت: که خود صنف کشاورزان باید چاره ای برای فروش محصولات تولیدی  کشاورزان بکند  و بساط دلال بازی از محصولات کشاورزی جمع گردد.

حجت الاسلام بارانی در پایان با اشاره به شیوع آفت در مزارع کشاورزی و خشک شدن برخی محصولات کشاورزان خواستار تدبیر مسئولان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان میناب برای جلوگیری از ضرر بیشتر کشاورزان شد.

کد خبر: 394908

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید