خبر فوری

کیش بیش از ۵۰ برابر ساکنان خود گردشگر می‌پذیرد

هرمزبان – مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش گفت:‌ این جزیره سالیانه بیش از۵۰ برابر ساکنان خود گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می کند.

 محسن قریب امروز با بیان این که جزیره کیش از جمله مناطق نادری در سطح کشور است که میزبان شمار زیادی از مسافران شهرهای مختلف ایران است اظهار داشت: در سطح کشور شهرهای مختلفی وجود دارند که به تناسب وضعیت و جمعیت خود میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

وی افزود: در حالی که شهر مقدس مشهد به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری زیارتی کشور سالانه ۱۰ برابر جمعیت خود پذیرش مسافر دارد، جزیره کیش سالیانه بیش از۵۰ برابرساکنان خود گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می کند.

قریب تصریح کرد: با توجه به این که منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ باید فعالیت های گردشگری در این منطقه توسعه و ارتقاء داده شود.

مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش با اشاره به این که ۵۵ درصد فعالیت های جزیره کیش به گردشگری اختصاص یافته است گفت: تحولاتی که در حوزه گردشگری جزیره کیش انجام شده است باید به عنوان تریبون دائمی، جذابیت های این منطقه به کل دنیا معرفی شود.

محسن قریب بر لزوم اهمیت بهره گیری از ظرفیت های موجود این منطقه برای رفع موانع برگزاری نمایشگاه هایی با رویکرد معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق و گسترده برای معرفی مزایای مناطق آزاد و توانمندی های این مناطق از هدف گذاری های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

قریب بر ضرورت معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در داخل و خارج از کشور اشاره داشت و گفت: با توجه به نقش موثر معرفی مزیت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن حمایت از آنان شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم خواهد کرد.

وی بر اهمیت برگزاری نشست های علمی با اساتید برجسته دانشگاه های مختلف کشور در جزیره کیش تاکید کرد و افزود: باید در نشست های علمی چرایی ایجاد مناطق آزاد در کشور و همچنین مقایسه این مناطق با دیگر مناطق آزاد جهان با رویکرد ترسیم قابلیت ها مورد بررسی قرار گیرد.

محسن قریب در ادامه عنوان کرد: برگزاری نشست های علمی در جزیره کیش با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه در داخل و خارج از کشور فرصت ارزشمندی است تا به صورت علمی بتوانیم از توان کارشناسی کشور استفاده کنیم.

قریب در همین خصوص بر نقش موثر اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع از عملیات اجرایی طرح های مختلف که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است اشاره داشت و گفت: طرح های مختلفی که در زمینه های اقتصادی، عمرانی و گردشگری در این منطقه در حال اجرا است باید اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: اگر در این زمینه نسبت به انجام یک کار متفاوت اقدام کنیم به ابزراها و شیوه های کاربردی جدیدی نیاز داریم تا در این مسیر از آنها بهره مند شویم؛ چیزی که این منطقه را از مناطق آزاد دیگر متمایز می کند معرفی مولفه های این منطقه به عنوان یک شهر ایده آل است.

مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش ترسیم “کیش فردا” را یکی از اقدامات مهم و ارزشمند سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: در این خصوص چند کشور فعالیت های خود را آغاز کردند؛ از جمله عربستان یکی از شهرهای خود را به عنوان شهر ایده آل و هوشمند منطقه معرفی می کند که با ارائه خدمات نوین در عرصه حمل و نقل از جمله تاکسی های بدون راننده از فناوری های به روز دنیا برخوردار است.

محسن قریب یکی از مهمترین اقداماتی سازمان منطقه آزاد کیش را معرفی مولفه های “کیش فردا” برای سرمایه گذاران به عنوان شهر ایده آل برشمرد و اظهار داشت: با استفاده از یک مهندس خلاق و طراح برای فضا سازی و استفاده از توانایی های فناورانه در فضای مجازی می توانیم نسبت به معرفی این ظرفیت ها موثر عمل کنیم.

قریب گفت: می توانیم منطقه آزاد کیش را شهر غیر آلاینده که دانش مدیران و شهروندان آن در حال افزایش است به عنوان یک تمدن پیشرفته جهان شهر معرفی کرد.

لازم به ذکر است در شرایط ناشی از شیوع کرونا نیز جزیره کیش با رعایت ضوابط بهداشتی و تعامل گسترده با فعالان بخش خصوصی و به مدد فعالیت گسترده ستاد مقابله باکرونا و کادر درمان برای نظارت گسترده بر روند اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله کاهش ظرفیت پذیرش پروازها، افزایش شمار پروازهای روزانه و الزام بازاریان برای نظارت گسترده بر رعایت ضوابط بهداشتی و ضدعفونی کردن مکرر فضای مراکز تجاری توانسته است فضای ایمنی را برای میزبانی از گردشگران علاقمند به سفر به این جزیره زیبای مرجانی فراهم کند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید