خبر فوری

ایران اسلامی امروز در اوج استقلال نظامی قرار دارد

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایران اسلامی امروز در اوج استقلال نظامی قرار دارد و باید به فکر استقلال اقتصادی نیز باشیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا گفت: هر کسی درجه ایمانش قوی باشد، به تقوا نزدیک تر است. از ویژگی‌های فرد متقی، شکرگزاری برای نعمت‌های خدا و اقامه نماز به شکل درست و اول وقت است.

وی سپس با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش به نظام گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش با بیعت خود در روز ۱۹ بهمن ۵۷ با امام (ره) کمر دشمن را ناامید کردند. رژیم شاهنشاهی به نیروی هوایی امید بسته بود اما اقدام آنها، کمر طاغوت را شکست. این نیرو در دوران دفاع مقدس به قلب دشمن حمله ور شد.

آل هاشم با اشاره به رویداد فرهنگی هفته در تبریز گفت: ساخت سریال‌های «شهید مهدی باکری» و «جلال ۲» دو رویداد مهم فرهنگی هفته در تبریز بود که از دست اندرکاران این دو سریال تشکر می‌کنم.

ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس

وی با تاکید بر ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس افزود: متأسفانه کلیات طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی همانند مجلس قبلی رأی نیاورد که تنها ۳ رأی کم آورد. از ۱۵۳ نماینده‌ای که رأی به شفافیت آرای نمایندگان دادند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران گفت: در اثر عظمت انقلاب اسلامی، استقلال ملی و نظامی به دست آوردیم. امروز در اوج استقلال نظامی قرار داریم و باید به استقلال اقتصادی فکری کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از نظر استقلال فرهنگی به اوج رسیدیم و جمهوری اسلامی بر معنویت افراد تأثیرگذار بود. مقایسه آثار تولیدات علمی ایران قبل و بعد انقلاب نشانگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: تربیت انسان‌های والا، فعالیت‌های قرآنی و نقش ویژه بانوان در جامعه از برکات انقلاب بوده است.

«بایدن» علاقه‌ای به رفع تحریم‌ها ندارد

وی سپس در خصوص جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نیز اظهار داشت: ترامپ از برجام خارج شد و هزینه آن را برای خود و حزبش خرید و کار بایدن را راحت کرد.

امام جمعه تبریز گفت: بایدن نه تحریم جدیدی می‌تواند وضع کند که هزینه داشته باشد و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم دارد.

آل هاشم افزود: بهترین کار برای بایدن بازی با تحریم است که ایران را در انتظار بگذارد تا با منت اندکی امتیاز داده و به برجام برگردد تا برجام های دیگری را با شروط مطرح کند. باید از مسئولین کشور صدای واحد شنیده شود و کسی حق ندارد علامت وادادگی و ضعف به دشمن بدهد.

وی در خصوص برجام و مذاکره با آمریکا نیز گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه منجر به رفع تحریم شود. اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد، برجام تداوم دارد و مذاکرات فقط و فقط بر سر مسائل هسته‌ای با ۶ کشور می‌تواند باشد و مذاکره دوجانبه مفهومی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *