بیانیه گام دوم انقلاب ره‌نامه پیشرفت نظام در چله دوم است

امام جمعه پارسیان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، دکترین نوین و ره‌نامه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در چله دوم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز شهرستان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تشکر از درگاه الهی بابت نعمت انقلاب و قدردانی از ملت ایران گفت: ملت بزرگ ایران برای حراست از انقلاب در همه سختی‌های این مسیر وفاداری و ایثار و فداکاری از خود نشان دادند و همین حضور به موقع و دائمی در صحنه خنثی‌کننده همه توطئه ها و نقشه های دشمنان بوده است.

وی با تاکید بر حرکت انقلاب اسلامی بر اساس مبانی دینی و اسلامی افزود: انقلاب اسلامی، رژیم ضد اسلام، دیکتاتوری و وابستگی فضای اختناق را از بین برد و اسلام، مردم‌سالاری دینی، استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

خطیب جمعه پارسیان، تقویت حس عزت و اعتماد به نفس ملی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب برای ملت ایران برشمرد و گفت: این ملت یک قرن توسط حکام و حامیان مستکبرشان تحقیر شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی این حس تحقیر تبدیل به حس عزت ملی شد و امروز شعار ملت بزرگ ایران در همه زمینه‌ها (ما می‌توانیم) است و هر کجا با این شعار حرکت کردیم به مقصود رسیدیم.

وی حضور آگاهانه مردم در متن حوادث کشور و تحلیل حوادث را از دیگر برکات انقلاب دانست و تصریح کرد: قبل از انقلاب سیاست فهمی و تحلیل سیاسی مختص یک اقلیت محدود بود اما امروز در همه شهرها و روستاها؛ مردم عزیز حوادث را درک و تحلیل و نقد می‌کنند و این از برکات بزرگ انقلاب است.

حجت‌الاسلام بارانی عنوان داشت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، برخلاف همه انقلاب های بزرگ در دنیا، امروز شعارهای ملت ایران همان شعارهای اول انقلاب است و این نشان‌دهنده سلامت انقلاب و حرکت آن در مسیر اولیه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با بیان اینکه قطعا انقلاب اسلامی در کنار پیشرفت ها و نقاط قوت، ضعف‌ها و مشکلاتی را نیز تجربه کرده است، گفت: امروز برای نگاه و برنامه‌ریزی درست نسبت به آینده باید  نقاط قوت و ضعف را بشناسیم، چون اگر ضعف‌های خودمان را پنهان کنیم طبیعتا خواهند ماند و برطرف نخواهند شد.

حجت‌الاسلام بارانی، برآورد کلی انقلاب را رو به حرکت و پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: مردم عزیز ما بدانند این حرکت افت و خیز داشته و گاهی شتابان و گاهی کند بوده اما هرگز متوقف نشده است و صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب ناظر بر همین مساله مهم است.

امام جمعه شهرستان پارسیان بیانیه گام دوم انقلاب را دکترین و ره‌نامه نوین پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در چله دوم انقلاب معرفی کرد و افزود: بیانیه گام دوم ناظر بر گذشته، حال و آینده انقلاب است لذا جامع و با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌های پیش رو تدوین شده است.

وی افزود: از جوانان، نخبگان، اندیشمندان جامعه می‌خواهم که این بیانیه را با دقت مطالعه نمایند و برای اجرایی کردن راهکار و پیشنهاد ارائه بدهند.

امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به مساله مهم ویروس کرونا پرداخت و گفت: عمل به پروتکل‌های بهداشتی واجب شرعی، عقلی و قانونی است و رعایت آن در جهت حفظ احترام به سلامتی جامعه است لذا باید از دورهمی ها و شب‌نشینی‌های خانوادگی به‌طور جد پرهیز شود.

وی کنترل و مدیریت بیماری را مرهون همکاری و تعامل مردم و مسئولان دانست و اظهار نگرانی از برگزاری مجالس شادی و عزا و همچنین اجاره دادن منزل به گردشگران در برخی نقاط شهرستان گفت: اهمال و غفلت نسبت به دستورالعمل های بهداشتی موجب پشیمانی غیرقابل جبران برای جامعه می‌شود لذا مردم و مسئولان باید متعهدانه به وظایف خود عمل بکنند و قطعا برای تعطیلات هفته آینده نیز برای جلوگیری از ورود بی‌ضابطه گردشگران باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید