رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره سی‌و‌نهم

در سالن نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در دوره سی‌و‌نهم، آنچه نمود دارد، رعایت پروتکل بهداشتی است تا بتوان ویترین سینمای ایران را به بهترین شکل برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، برگزاری جشنواره فیلم فجر در دوره سی‌و‌نهم محل اختلاف اقشار مختلف سینما بود. عده‌ای معتقد بودند در وضعیتی که این بیماری جان بسیار از مردم از جمله هنرمندان را گرفته است، صلاح نیست که این رویداد برگزار شود، اما عده دیگر معتقد هستند تعطیلی همه بخش‌های فرهنگی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌هایی به همراه داشته باشد که عواقبش کمتر از بیماری کرونا نیست، اما می‌شود در شرایط فعلی نیز به گونه‌ای جشنواره را برگزار کرد که هم این رویداد که نمادی برای پیروزی انقلاب است برگزار شده هم اینکه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شود.

در روز اول برگزاری برخی از منتقدان و اهالی رسانه همچون فرزاد حسنی بر این باور بودند که برگزاری جشنواره با وضعیت فعلی مناسب نیست و پروتکل بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود، اما اینکه این سخن تا چه حد بر پایه دلایل مستتدل استوار است نیاز به کارشناسی دقیق دارد، اما برداشت‌های شخصی نگارنده از سینمای رسانه در برج میلاد کاملاً خلاف برخی از ادعاهاست. در برج میلاد از ابتدای ورود به محل برگزاری جشنواره دستگاه‌های ضدعفونی کننده وجود دارد و به هیچ وجه به هیچیک از حاضران اجازه داده نمی‌شود بدون ماسک وارد مجموعه شوند.

در داخل مجموعه نیز نظارت بسیار دقیق و هیچ فردی نمی‌تواند ماسک را از صورت برداشته یا اینکه جمع‌های چند نفره داشته باشد. همچنین در سالن‌های نمایش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مطلوب است و به طور متوسط هر فرد با دیگری دو متر فاصله دارد. جدا از سالن نمایش در محل برگزاری کنفرانس خبری جشنواره نظم و دقت ویژه ای را شاهد هستیم.

لازم به ذکر است، تعداد حاضران و عکاسان نیز اندک بوده و تجمع دیده نمی‌شود، البته این ارزیابی برای روز دوم است و امیدواریم در دیگر ایام جشنواره نیز ادامه پیدا کند. در همین رابطه حتی هنرمندان حاضر در نشست هم روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس هستند.

در دومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، دو بازرس و نماینده دانشگاه علوم پزشکی در «برج میلاد» حضور پیدا کرده و از روند برگزاری جشنواره بازدید کردند. این دو نماینده بر چگونگی اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کاخ جشنواره نظارت و سپس نحوه اجرای پروتکل‌ها در جشنواره را تایید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید