عرضه ویژه «سه نیمه سیب» به مناسبت روز مادر

کتاب «سه نیمه سیب» داستان خاطرات مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی از شهدای مدافع حرم به مناسبت روز مادر به صورت ویژه عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ کتاب «سه نیمه سیب» روایتی داستانی از زندگانی شهیدان مصطفی و مجتبی بختی، از زبان مادرشان خدیجه شاد است که به همت انتشارات خط مقدم روانه بازار نشر شده است. این اثر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت ویژه و با تخفیف ۲۵ درصد عرضه می‌شود.
 
ماجرای مصطفی و مجتبی از جایی آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرند به عنوان مدافع حرم به سوریه بروند. اما هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند از راه‌های قانونی اعزام شوند و در نهایت در سال ۱۳۹۴ در پوشش مدافعان افغانستانی به نام‌های بشیر و جواد رضایی راهی سوریه می‌شوند.
 
محمود نورآبادی نویسنده اثر معتقد است: خدیجه شاد در این روایت مادر است، اما نه مادری که بخواهد فقط احساسات را مدنظر داشته باشد. او نه تنها مانعی بر سر راه رفتن بچه‌‎هایش نیست که خودش همراه آنهاست. حتی آنجا که این دو برادر ناچار می‌شوند در پوشش شهروند افغانی خود را در لشکر فاطمیون جا بزنند، مادرشان گام به گام، آن‌ها را همراهی می‌کند. با آن‌ها تمرین لهجه افغانی می‌کند و در جا‌های لازم مشورت هم می‌دهد.
 
کتاب «سه نیمه سیب» با زاویه دید دوم شخصِ متمرکز بر نگاه و احساسات مادر شهیدان بختی توانسته ارتباط خوبی با خواننده برقرار کند و در مدت کوتاه حدود یک سال به چاپ چهارم رسیده است.
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «جمع خانواده جمع و حاج علی، ساکت‌تر از همیشه است. انگار با نفس درون‌اش در حال نبردی نابرابر است؛ نبردی بین عشق به دو پسر و ارادت به باور‌های ایمانی و آرمانی‌اش. تو، اما حس می‌کنی رقیب را شکست داده و سرجایش نشانده ای. طوری که دیگر به تردید‌ها اعتنا نمی‌کنی. خوش داری صحنه‌هایی را ببینی که دو دست‌پرورده‌ات، با لباس رزم و نوشته‌ای بر سینه، با عبارت «کُلُّنا عباسُکِ یا زینب» در میدان نبرد نقش‌آفرینی می‌کنند. همین حالا به دستشان تفنگ می‌دهی و آن‌ها را به تکاپو وا می‌داری که بر خصم بشورند. چقدر به این‌جا‌های کار که می‌اندیشی، آرزو می‌کنی که‌ای کاش می‌شد همراه‌شان باشی و لحظه به لحظه رزم دست‌پرورده‌های خود را تماشا و ضبط و روایت کنی. این حس روایت‌گری، عجیب برایت شیرین است…»
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، می‌توانند از طریق صفحه اجتماعی انتشارات خط مقدم و یا از غرفه انتشارات در نرم‌افزار باسلام اقدام کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید