سازمان اقتصادی کوثر درشهرک شیلاتی بندرلنگه سرمایه‌گذاری می‌کند

هرمزبان – استاندارهرمزگان گفت: توافق نهایی با سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری در شهرک شیلاتی مهرگان در بندرلنگه انجام شده و اشتغال‌ بومیان و خانواده‌های ایثارگران در قالب تعاونی رویکرد اصلی راه‌اندازی این طرح شیلاتی است.

فریدون همتی روز سه‌شنبه در ادامه رایزنی‌های خود برای جذب سرمایه‌گذاران در استان هرمزگان در دیدار با محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار به سفر اخیر اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: گفت: در این شهرک شیلاتی، ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار استخر مفید پرورش میگو احداث می‌شود که نیازمند بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

به گفته استاندارهرمزگان، با راه‌اندازی این طرح بزرگ شیلاتی با رویکرد توسعه جامعه محلی و اشتغال‌زایی برای بومیان برای بیش از ۳۰ هزارنفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوضچه ها، صنایع تولیدی وابسته و خدمات عمومی در منطقه اشتغال ایجاد می‌شود.

همتی با بیان اینکه مجموعه کوثر از توان مالی و اجرایی لازم برای عملیاتی کردن این طرح شیلاتی برخوردار است، بیان داشت: با انعقاد قرارداد سه جانبه به مناسبت ۲۲اسفند،سالروز تاسیس بنیاد شهید عملیات این طرح بزرگ آغاز شود.

در این نشست مقرر شد سازمان اقتصادی کوثر عملیات اجرایی طرح توسعه کشت و صنعت میگو را آغاز و شرکت شهرک‌های کشاورزی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به انجام امور واگذاری اراضی اقدام کند.

براساس این تصمیم احداث بزرگترین سایت کشت و صنعت میگو در هرمزگان به مساحت ۸۸۰۰ هکتار استخر تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

سازمان اقتصادی کوثر سازمان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و مدیریت واحدهای اقتصادی وابسته به این بنیاد را برعهده دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید