«تک‌تیرانداز»؛ فیلمی متفاوت در گونه دفاع مقدس

تهیه‌کننده فیلم «تک‌تیرانداز» اظهار کرد: این فیلم با جذابیت‌های سینمایی، روایتگر داستان قهرمانی حقیقی است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفت‌وگو در ارتباط با فیلم تک‌تیرانداز گفت: سال‌ها پیش به شخصیت شهید زرین به عنوان تک‌تیرانداز در سینمای دفاع مقدس پی بردم. شخصیت قهرمان و الگوی خوبی برای نسل جوان و مخاطب امروز سینما است، با یک پیش داوری شاید منتقدین و رسانه‌ها حتی مخاطبین حرفه‌ای باور دارند که فیلم دفاع مقدس مخاطب کمتری دارد و شرایط اکران و سوددهی اقتصادی بر روند کاهش تولید آن تأثیر‌گذار است. اما این فیلم را به گونه‌ای متفاوت‌تر ساختیم تا برای مخاطب سینما جذاب باشد.

وی درباره داستان فیلم «تک‌تیرانداز» گفت: این فیلم برشی از حضور شهید عبدالرسول زرین، تک‌تیرانداز قهرمان ایرانی در دفاع مقدس است و برخلاف فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی، وجهه عرفانی و معرفتی تک‌تیرانداز ایرانی را به تصویر می‌کشد. تفاوت شهید زرین با امثال تک‌تیرانداز امریکایی، تنها تفاوت در تعداد شلیک موفق نیست؛ بلکه تفاوت در تفکر و اندیشه است، تفاوتی که مرزی است بین حق و باطل و ایشان حتی به تیرهایی که نزده است، افتخار می‌کند.

اصغری در مقایسه این فیلم با تک‌تیرانداز آمریکایی توضیح داد: ما چند فیلم اسنایپر دیدیم و فیلم‌های خوبی است و قطعاً الگوهایی داریم، اما قهرمان ما که به عنوان شناسنامه شهید زرین صدا می‌زنیم، باید با واقعیت این شخص منطبق باشد. ایشان یک سروگردن بالاتر از تک‌تیراندازهای جنگ‌های دیگر است. شهید زرین، تک تیرانداز بزرگی بود نگاه اخلاقی‌اش تأثیر‌گذار بوده است. بخش زیادی از قصه «تک تیرانداز» در دل نیرو‌های دشمن تعریف می‌شود و به تأثیر حضور و مبارزه تک‌تیرانداز ایرانی در عقیم کردن عملیات‌های دشمن می‌پردازد. این فیلم سینمایی با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید شده است. شهید زرین تک‌تیراندازی ایرانی است که سه هزار شلیک موفق داشته است و ویژگی‌اش نسبت به تک تیرانداز‌های جهان این است که بیش از اینکه به شلیک‌های موفقش افتخار کرده باشد، به انسان‌هایی که به آن‌ها شلیک نکرده است، می‌بالد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید