خانه نوآوری ایران در سایر کشورها تاسیس می‌شود

تهران-هرمزبان – معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تاسیس و توسعه مراکز خانه نوآوری و فناوری ایران براساس دیپلماسی فناوری در کشورهای مناسب صادرات ومحصولات دانش بنیان در دستور کار ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه است.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح سه مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرکت جدیدی که برای توسعه مراکز نوآوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها آغاز شده که به درآمدزایی دانشگاه ها کمک بسیاری کرده است.  

وی ادامه داد: دانشگاه ها از این طریق می توانند خود را تامین کنند و این اقدامات می تواند به یک فرهنگ عمومی در راستای حمایت از ساخت داخلی، تولید فناوری و نزدیکی دانشگاه به مردم  و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه تبدیل شود که سیاست اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.  

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به سفر اخیر خود به کنیا و افتتاح مرکز نوآوری در این کشور اشاره و تصریح کرد: این معاونت در خصوص بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان به صورت جدی با وزارت امور خارجه در تعامل است و افتتاح مرکز نوآوری در کنیا الگو بسیار خوبی برای دیگر کشورها است.  

ستاری ادامه داد: ساختمان قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا که تخلیه شده بود به نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی و همچنین محلی برای آموزش شرکت ها در آن کشور تبدیل شد.  

وی عنوان کرد: پیشنهاد راه اندازی و تاسیس مراکز خانه نوآوری و فناوری ایران در قالب دیپلماسی فناوری در مراکز هدف (کشورهای مناسب برای صادرات) ارایه شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: ما برای محصولات فناوری بودجه ای در نظر گرفته ایم و نوع نگاه به این مراکز خروجی محور است و اینکه تا چه اندازه محصول دارد اهمیت دارد و به نوعی مراکز نواوری زایشگاه شرکت ها است.  

راه اندازی دومین برج فناوری امیرکبیر اردیبهشت ۱۴۰۰

همچنین احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه مراکز رشد و فناوری بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.  

وی ادمه داد: در برج فناوری ابن سینا فارغ التحصیلان و شرکت های بیرون از دانشگاه فعالیت دارند و به دنبال این بودیم که دانشجویان و اساتید داخل دانشگاه نیز در زمینه نواوری و فناوری فعالیت بیشتری داشته باشند که برنامه ریزی کردیم تا در هر دانشکده مرکز نوآوری احداث شد.  

وی ادامه داد: امسال در قراردادهای صنعتی چهار برابر سال گذشته قرارداد منعقد شد که نشان می دهد ما با موفقیت به سمت دانشگاه نسل سوم و تاثیرگذاری در گردش اقتصادی کشور حرکت کرده ایم و هم اکنون ۲۹۸ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ دومین برج فناوری دانشگاه نیز با حمایت معاونت علمی راه اندازی می شود.

سه مرکز نوآوری در دانشکده های مهندسی هوافضا ، مهندسی پلیمر و رنگ و عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و یک آزمایشگاه تخصصی امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معتمدی رییس دانشگاه و جمعی از مسوولان در این دانشگاه گشایش یافت. 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید