چه پروژه هایی در دهه فجر افتتاح می شوند؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه  ۱۸۳ سالن ورزشی با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان و ۱۸۴ هزار متر مربع زیر بنا نیز در ایام فجر از سوی رئیس جمهور افتتاح می شود اعلام کرد که طی سال ۱۳۹۹ حدود ٢٥٠٠ فضای آموزشی با حدود ۱۴ هزار و ٨٠٠ کلاس درس و زیربنای حدود ٢ میلیون مترمربع در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام داشتیم که امسال ۱۰ هزار مورد آن کامل شد اظهار کرد: همچنان ۳۰ هزار کلاس درس نیمه تمام دیگر در کشور داریم.

وی افزود: خیرین به سراغ تکمیل پروژه های نیمه تمام می آیند و این موضوع در دستورکار خیرین و دولت است. اولویت ما در چندسال اخیر نیز شروع پروژه های جدید نبوده، مگر آنکه ضرورتی ایجاد شده باشد. تمرکز ما عمدتا روی تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره میزان آورده دولت برای تکمیل پروژه های خیرساز گفت: ۲۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که همه آن صد درصد تخصیص یافت. خیرین سال گذشته ۱۵۵۰ میلیارد تومان تعهد کردند و هدف گذاری امسال ما ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که تا کنون ۲۳۰۰ میلیارد تومان محقق شده و پیش بینی ما این است که تا اردیبهشت سال آینده به عدد ۳۰۰۰ میلیارد تومان برسد. در واقع از رقم مصوب شورای عالی آموزش و پرورش که ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده پیشی گرفته ایم.

رخشانی مهر درباره پروژه های افتتاحی سال جاری نیز گفت: ۱۸۳ فضای ورزشی شامل ١١٥ سالن ورزشی، ٣٤ زمین ورزشی و چمن مصنوعی، ٣١ استخر شنا و ٣ پروژه تکمیل مجموعه های ورزشی با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان و ۱۸۴ هزار متر مربع زیر بنا در ایام مبارک فجر از سوی رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گفته وی در مجموع با احتساب پروژه های افتتاحی دهه فجر می توان گفت: طی سال ۱۳۹۹ حدود ٢٥٠٠ فضای آموزشی با حدود ۱۴ هزار و ٨٠٠ کلاس درس و زیربنای حدود ٢ میلیون مترمربع در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید