خبر فوری

۱۰ خبر مهم برای بازارها در شنبه / ترس دلار از ریزش، انتظار بورس برای صعود

بازارهای مالی در هفته اول بهمن با اقبال روبه‌رو شدند و بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. طلا با رشد بیش از سه درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. دلار و بورس نیز هرکدام دو درصد بازدهی مثبت داشتند.

بازارهای مالی در هفته اول بهمن با اقبال روبه‌رو شدند و بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. طلا با رشد بیش از سه درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. دلار و بورس نیز هرکدام دو درصد بازدهی مثبت داشتند. اما در شروع هفته آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟ چه اخباری ممکن است برای فعالان بازار طلا، ارز و سهام مهم باشند؟ ۱۰ خبر مهم و احتمالا اثرگذار در این بازارها را در زیر می‌توانید بخوانید:

ـ محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: روابط با ترکیه برای ما بسیار مهم است. با رفتن دولت تروریست دونالد ترامپ امیدواریم که روابط کشورهای منطقه به حالت عادی خود بازگردد. اکنون وظیفه آمریکاست که به برجام بازگردد و تعهدات خود را اجرا کند.

ـ در هفته پیش‌رو احتمالا دو اتفاق مهم در بورس رخ دهد. یکی پذیره‌نویسی شرکت بزرگ ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و دیگری عرضه اولیه سرخابی‌ها. هر دو وعده هم توسط وزیر اقتصاد اعلام شده است.

ـ سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسید.

ـ سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس از راه اندازی بازار سوم فرابورس خبر داد و گفت: بازار اوراق مشتقه فرابورس نیز در زمینه دارایی‌هایی مانند نرخ بهره، نرخ ارز، سهام و کالا فعال است.

ـ ۲۱ خودروی جدید برای عرضه در بازار داخلی آماده می‌شوند که این اتفاق احتمالا در بازار داخلی خودرو تاثیرگذار باشد. همچنین با اعلام صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور به بورس، مشخص شد آنها در مجموع توانسته‌اند در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خود را افزایش دهند.

ـ رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز قطعا استقبال می‌کند، گفت: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی حفظ و تقویت ارزش پول ملی است. از این رو طرح این موضوع که بانک مرکزی تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد، به هیچ عنوان صحیح نیست. افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه‌های دولت است و نفعی از افزایش نرخ ارز از این منظر متوجه دولت نیست.

ـ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفته است: ۴۰ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگانی که از ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذر سال جاری صادرات داشته‌اند، به کشور بازگشته است.

ـ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بازگردد.

ـ نماینده ایران در سازمان ملل نیز در یادداشتی نوشته است: ایران به شرطی که کلیه تحریم‌های اعمال یا اعمال مجدد شده توسط دولت ترامپ لغو شود، به محدودیت‌های اولیه توافق شده در برجام بازمی‌گردد.

ـ وزیر اقتصاد با بیان اینکه کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست بلکه این بازار برای کشف قیمت‌هاست، گفت: بازار روند نزولی پیدا کرده حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند تا بازار سرمایه اُفتش بیش از پیش نشود اینکه عده‌‌‌ای می‌‌آیند حقوقی کشون راه می‌‌اندازند یا در دل حقیقی ها آشوب ایجاد می کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در اینجا بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید