خبر فوری
یادداشت

یادداشت/ جاده هایی که همچنان جان می گیرند!

مهدی کمالی – مدیرمسئول هرمزبان:

جاده مرگ عنوانی است که مردم به جاده های خطرناک می دهند، جاده هایی که بعلت غیراستاندارد بودن همچنان جان می گیرند.

چنین جاده هایی هم مختص به یک استان  و یا حتی یک کشور نیستند. با جستجویی کوتاه در اینترنت می بینیم که در کشورهای مختلف و همچنین از شمال تا جنوب کشورمان ایران، جاده هایی به این عنوان نامگذاری شده اند.

بعنوان مثال ایرنا (وابسته به دولت) در 5 شهریور امسال تیتر زده «جاده مرگ، بزرگراه شد» و در لید خبر نوشته است:

چهارخطه کردن راه ارتباطی بندرهای گناوه – دیلم در شمال استان بوشهر معروف به جاده مرگ، یکی از مطالبه‌های بحق مردم این منطقه بود که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و سفر رئیس جمهوری به این استان تصویب و اجرا شد.

همچنین خبرگزاری مهر در 27 آذر امسال از قول مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل تیتر زده است: «به کار بردن جاده مرگ برای جاده های اردبیل صحیح نیست» ؛ همین خبرگزاری در 18 دی از قول امام جمعه پارس‌آباد تیتر زده: «تعبیر جاده مرگ برای راه‌های شمال اردبیل عین واقعیت است» .

این گونه نامگذاری ها شاید به مذاق مسئولین راه خوش نیاید اما از تلخی کام هم میهنانی حکایت می کند که عزیزانی را در اینگونه راه ها از دست داده اند و یا دچار خسارات مالی و آسیب های جسمی و روحی شده اند.

در استان هرمزگان، جاده شهر هشت بندی به میناب و همچنین 15 کیلومتر از جاده منتهی به دهستان سیاهو از جاده های خطرناک به شمار می روند و هرازچندگاهی خبرهای ناخوشایندی از این دو جاده مخابره می شود.

در تازه ترین حادثه، امروز 10 بهمن ماه در جاده سیاهو بدلیل عرض کم جاده ، آب بریدگی و چاله یک خودرو پژوه 405 دچار حادثه شد که خوشبختانه سرنشینان آن جان سالم به در بردند اما به خودرو مذکور خسارت وارد شد.

پایگاه خبری پسین هرمزگان در این خصوص نوشته است:

بارها در خصوص نا ایمن بودن این جاده به مسئولین گفته شده ، مکاتبات زیادی صورت گرفته ، نمایندگان ادوار مجلس و کنونی در جریان موضوع بوده اند، استانداران زیادی دستوراتی صادر کردند ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس چندین بار در خطبه های نماز جمعه عنوان نمودند.

همچنین در چندین خبر در همین پایگاه خبری به حوادث این جاده پرداخته بودیم از جمله:

داستان تکراری حادثه در جاده غیراستاندارد سیاهو – بندرعباس / رالی مرگ در جاده ناایمن

جاده‌ی سیاهو همچنان خون می‌ریزد و جان می‌گیرد

با وجود اطلاع رسانی های گوناگون از حوادث جاده های مذکور، بی اطلاعی مسئولین از این موضوع منتفی است.

انتظار واقعی این است که مدعی العموم به موضوع جاده های غیرایمن ورود پیداکند و در صورتی که سهل انگاری مسئولین به اثبات برسد، برخوردهای لازم صورت پذیرد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید