خبر فوری

26 پروژه آب و فاضلاب در دهه فجر هرمزگان افتتاح می‌شود

26 پروژه آبرسانی که تعداد 11 پروژه آن در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، امین قصمی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در دهه فجر امسال آبرسانی به 30 روستا در قالب 7 مجتمع آبرسانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و امکان دسترسی 23 هزار نفر را از آب شرب بهداشتی فراهم می‌کند.

وی افزود: در این پروژه‌ها 130 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای هرمزگان، در بخش فاضلاب نیز 3 پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای «تیاب» و  ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان با اعتبار 34 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

قصمی در بیان پروژه‌های شاخص سال 99 نیز خاطرنشان کرد: بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران، فاز 3 آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای تیاب میناب از جمله این پروژه‌ها بوده است.

وی همچنین گفت: 11 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 514 میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول 33 کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت90 درصد و اعتبار 3 هزار و 960 میلیارد ریال در دست اجراست.

این طرح آبرسانی با هدف انتقال 140هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی 4 شهر ، 9 شهرک و 25روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید