خبر فوری

اولین دکل‌ حفاری کاملا ایرانی در ایزوایکو ساخته می‌شود

هرمزبان – شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در خلال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) و شرکت حفاری شمال با موضوع بومی سازی و ساخت دکل حفاری پایه دار دریایی (ویژه حفاری در آب های کم عمق) به امضا رسید.

حمید رضائیان اصل، مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در تشریح این خبر گفت: شرکت ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار و دارا بودن تجهیزات منحصر به فرد، بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور است.

وی با اشاره به ورود ایزوایکو به بازار تعمیرات ریگ های حفاری از سال ۹۰ تا کنون گفت: ایزوایکو برای نخستین بار با تعمیر موفق سکوی مدرس توانایی خود را در این بخش به اثبات رساند تا جایی که امروز این شرکت به عنوان هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری در کشور است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس با اشاره به تعرفه های رقابتی شرکت ایزوایکو تصریح کرد: تعرفه تعمیرات در شرکت ایزوایکو نسبت به شرکت های کشتی سازی در منطقه ۳۰ درصد ارزان تر و به صرفه تر است.

رضائیان اصل در ادامه با قدردانی از مدیران ارشد شرکت حفاری شمال از حسن اعتماد آنها نسبت به ایزوایکو تشکر کرد و گفت: این اتفاق نقطه‌ی عطفی در صنعت دریایی و صنعت حفاری کشور خواهد شد و نام همه‌ی شما در تاریخ این صنعت به ثبت خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به زنجیره ی ساخت دکل‌های حفاری در کشور تصریح کرد: ساخت دکل‌های حفاری در شرکت ایزوایکو باعث فعال شدن زنجیره‌ی تولید در کشور خواهد شد این زنجیره علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار صنایع کوچک و پایین دستی را نیز فعال می‌کند و به تبع آن رونق اقتصادی ایجاد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید