ادامه بازدید احمد مرادی از مزارع پرورش ماهی در قفس بدنبال طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی

احمد مرادی با حضور در روستای چیرویه بندرچارک و بازدید از مزارع پرورش ماهی در قفس گفت: پیگیری مشکلات بخش کشاورزی هرمزگان را تا حصول نتیجه مناسب رها نخواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، پیرو طرح سوال احمد مرادی از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات مزارع پرورش ماهی در قفس و نشست وی با وزیر جهاد کشاورزی، وی صبح امروز به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با حضور در روستای چیرویه واقع در ٥٠کیلومتری غرب بندر چارک از کارگاه تولید تجهیزات پرورش ماهی در قفس بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات تولید کنندگان این بخش قرار گرفت. 

مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاشگران این صنعت گفت: بر اساس قانون برنامه ششم می بایست سالیانه ٢٠٠هزار تن ماهی پرورشی دریا در قفس تولید شود اما در حال حاضر این رقم یک دهم میزان پیش بینی شده است. لذا در اینخصوص طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی را ارائه نمودم و پیرو آن نشستی باحضور وزیر و معاونین در تهران و نشستی هم با مدیران استانی در بندرعباس برگزار شد.

 

در این نشست‌ها مسئولین برای عقب ماندن این صنعت اعلام شد ارز دولتی مورد نیاز برای واردات تجهیزات تامین نشده و دوم اینکه امکان ساخت داخلی این تجهیزات وجود ندارد که بازدید امروز هر دو دلیل را کاملا رد می کند.

مرادی افزود جهت بازدید و بررسی دلایل عدم حمایت از تولید داخلی به چیروئیه آمدم تا بتوانم قدمی برای کمک به توسعه این صنعت بردارم. 

احمد مرادی با ابراز تاسف از عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: متاسفانه صنعتگران خودمان را باور نداریم، چند مرحله تلاش های شرکت های خارجی در اقلیم و سواحل ایران با شکست مواجه شده است این در حالی است که تولیدات متخصصان داخلی در سواحل هرمزگان تا کنون کوچکترین مشکلی نداشته است و از نظر قیمتی هم با نصف بهای تمام شده نمونه های مشابه خارجی در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد. 

مرادی در پایان این بازدید با بیان اینکه پیگیری مشکلات بخش کشاورزی هرمزگان را تا حصول نتیجه مناسب رها نخواهد کرد اعلام نمود، صبح فردا نشستی را با معاونین مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد کرد تا دلایل عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی این صنعت را از وزارت جهادکشاورزی جویا شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید