خبر فوری

آمارهای جدید از وضعیت کرونا در هرمزگان/ حتی سرما خوردگی جزیی را هم جدی بگیرید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در یک مقایسه تحلیلی از آمار دو هفته اخیر گفت : مراجعه کنندگان سرپایی این هفته نسبت به هفته قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، دکتر فاطمه نوروزیان با اشاره به اینکه موارد مثبت تست‌های گرفته شده ۳ درصد افزایش دارد، افزود: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی خیز جدید همه گیری کرونا در استان آغاز می‌شود و ممکن است وضعیت هرمزگان دوباره قرمز شود.

وی ابراز کرد: افزایش گردشگران و دورهمی‌ها از یک سو و از دیگر سو کاهش استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی نگرانی‌ها را از موج تازه همه گیری کرونا بیشتر کرده است.

دکتر نوروزیان عنوان کرد: ۲۱ درصد بیماران قرنطینه در منزل هم این هفته نسبت به هفته قبل افزایش یافته است و این افزایش نسبت به دو هفته گذشته ۴۵ درصد میباشد که بسیار قابل توجه است.

نوروزیان تصریح کرد: موارد بستری در استان نیز ۲۱ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۷ درصد افزایش یافته، اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از این است که علی رغم هشدارهای متناوب مبنی بر مراجعه به هنگام، دیر مراجعه کردن مبتلایان از دلایل این افزایش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار فوتی‌های قطعی ناشی از کرونا این هفته در مقایسه با هفته پیش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نوروزیان با تاکید به لزوم رعایت همگانی شیوه نامه‌های بهداشتی از فعالان صنفی استان خواست هم خود رعایت کنند و هم به مشتریان بی توجه به پروتکلهای بهداشتی خدمات ارائه ندهند ، در غیر اینصورت مجبور به تعطیلی و پلمب واحد‌های صنفی بر اساس قانون خواهیم شد.

در صورت داشتن حتی علائم سرما خوردگی آن را جدی بگیرید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مردم در صورت داشتن علائم سرماخوردگی آنرا جدی بگیرند چراکه به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شده اند و باید قرنطینه را رعایت کنند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: اکنون از ۱۱۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

به گفته دکتر نوروزیان، یک هزار و ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

وی عنوان کرد: اکنون جزیره هرمز و شهرستان پارسیان در وضعیت زرد کرونا و دیگر شهرستان‌های هرمزگان در وضعیت آبی (کم خطر) هستند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید